Źli ludzie czyhają na informacje z naszych konsol

Podłączenie pierwszych konsol do Internetu oznaczało pojawienie się zupełnie nowych możliwości, a przy okazji nieznanych wcześniej zagrożeń. Współczesne platformy Sony, Microsoftu i Nintendo są już praktycznie na stałe związane z siecią, co oznacza, że konsole stają się coraz częstszym celem nielegalnych działań w obrębie przechwytywania informacji. Liczby zgromadzone w poniższej infografice mówią same za siebie.

Jakub Zagalski

źródło: venturebeat.com. Kliknij na obrazek, aby go powiększyćWedług szacunków Trend Micro, podanych przez GamesBeat, w roku 2017 konsolowa brać podłączona do sieci osiągnie poziom 165 milionów użytkowników. Infografika, obejmująca podstawowe informacje na temat zagrożeń, które wynikają z podłączenia konsoli do Internetu, jest skierowana przede wszystkim do przyszłych użytkowników któregoś PlayStation, Xboksa czy Wii. Jednocześnie przypomina nam, na jakie największe oszustwa byliśmy wystawieni w przyszłości.

Dla przykładu, w 2011 roku włamanie do sieci PSN sprawiło spore problemy użytkownikom 70 milionów (inne źródła mówią o 77 milionach) kont. Przez 24 dni nie można było grać przez Internet, korzystać z cyfrowego sklepu, a co gorsza - dane przypisane do kont wpadły w niepowołane ręce. W lipcu 2013 roku Club Nintendo odnotował 23 tysiące nieautoryzowanych logowań. Tego samego miesiąca Konami naliczyło 4 miliony prób nieautoryzowanych logowań do swojego portalu.

Trend Micro zwraca uwagę na to, w jaki sposób najnowsze konsole mogą pozyskiwać informacje na nasz temat. Ostrzega również przed wykorzystaniem "konsolowych" słów-kluczy w wyszukiwarkach internetowych przez oszustów. Szacuje się, że w zeszłym roku hasło "Wii" było użyte 4696 razy do wyprowadzenia internauty na manowce. "PlayStation 3" miało 1731 takich wyników, a "Xbox One" zaledwie 38.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.