Zainteresowanie grami muzycznymi spadło
Michael Pachter z Wedbush Morgan twierdzi, że powodem ogólnego spadku sprzedaży gier na rynku amerykańskim we wrześniu jest malejące zainteresowanie grami muzycznymi, które do tej pory napędzały cały rynek.
"Spodziewaliśmy się znaczenie większej sprzedaży w tym miesiącu, ulegliśmy szumowi wokół wielkich premier, takich jak The Beatles: Rock Band i Guitar Hero 5.
Zakładaliśmy sprzedaż 1,3 milionów sztuk i to, że pociągnie ona za sobą zainteresowanie starszymi zestawami Rock Banda, zamiast tego gra sprzedała się ledwie w połowie naszych założeń, a całkowita sprzedaż osiągnęła 73 miliony dolarów, zamiast przewidywanych 140 milionów
Podobnie przypuszczaliśmy, że rozdanie voucherów na Guitar Hero Van Halen odbije się wielkim echem i napędzi popularność Guitar Hero 5. Gra sprzedała się w mniejszym nakładzie niż 700 000 sztuk, które założyliśmy, a całkowita sprzedaż Guitar Hero wynosiła zaledwie 43 miliony dolarów, czyli znacznie mniej niz zakładane 75 milionów".
Pachter ma niestety jeszcze gorszą wizję przyszłości, jego zdaniem w tym roku sprzedaż muzycznych gier od Activision może być mniejsza aż o 25% niż przed rokiem.
fot.: Activision