Przytrzymajcie szczęki, by nie szukać ich potem pod biurkami. Xbox 360 posiada trzyrdzeniowy procesor o częstotliwości pracy 3.2GHz (zbudowany ze 150mln tranzystorów i wykonujący 9mld operacji na sekundę)), a każdy rdzeń potrafi wykonywać jednocześnie dwa zadania, co daje sześć zadań w jednym cyklu zegara. Imponujące prawda? Ale to jeszcze nie koniec szokujących informacji. Pamięć 512MB GDDR 3 700MHz (nie zaś 256MB jak zapowiadano wcześniej) ma przepustowość 5.4gigabita/s, natomiast szyna łącząca RAM z CPU posiada przepustowość aż 21.6gigabita/s.
Za wyświetlanie grafiki odpowiedzialny jest chip firmy ATI o częstotliwości 500MHz, posiadający 10MB pamięć DRAM, oraz wykorzystujący kolejne 10MB pamięci operacyjnej konsoli. Został wyposażony w jednostki vertex oraz pixel shader, każda pracująca indywidualnie i wykonuje w ciągu sekundy 48mln operacji z użyciem shaderów. Może również ruszyć 500mln trójkątów na sekundę.
Konsola posiada trzy porty USB 2.0, a także port podczerwieni działający z uniwersalnymi pilotami. Obsługuje również standard HDTV, wspierając format 16:9 i rozdzielczości 720p i 1080i. Za pamięć masową odpowiada dysk twardy o pojemności 20GB, który można jednak zdemontować i wymienić np. na większy model.
Standardowe pady są radiowe, a w komplecie dostaniemy jedną sztukę. Jednak w przeciwieństwie do Nintendo, Microsoft nie przerobił pada kablowego, ten od samego początku planowany był jako bezprzewodowa wersja. Ciekawie rozwiązano sposób ładowania baterii. Gdy ich energia będzie bliska wyczerpania, podłączamy kabel, który je ładuje nie przerywając zabawy (zwykle takie urządzenia ładuje się gdy nie są używane). Gdy naładują się do pełna, kabel zostaje odłączony i dalej cieszymy się swobodą ruchów. Pady nie posiadają jednak gniazd na karty pamięci (tak jak poprzednio), które obecnie mają pojemność aż 64MB. Memorki można natomiast wetknąć bezpośrednio w konsole (są do tego dwa sloty). Za to w padzie znajdziemy wyjście typu jack do podpięcia słuchawek lub zestawu słuchawki + mikrofon. Ta opcja przyda się bez wątpienia do zabawy w serwisie Xbox Live. Xbox 360 umożliwi podłączenie czterech padów.
Skoro już jesteśmy przy grze wieloosobowej, to warto nadmienić, że konsola posiada wbudowaną kartę sieciową Ethernet oraz port WiFi.
Xbox 360, podobnie jak poprzednik jest również odtwarzaczem DVD. Microsoft zwiększył obecnie jego funkcję wyposażając go w progrssive-scan, a także obsługę takich formatów, jak DVD-Video, DVD-ROM, -R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD. Nie zapomniano również o blokadach rodzicielskich, nie pozwalających na oglądanie zbyt brutalnych filmów.
Ciekawą opcją jest zmiana przednich paneli z obudów konsoli. Można je dostosowywać w zależności od upodobań jej posiadacza.