Wywiad z Cyanide - twórcami gry Loki
Wywiad z Cyanide - twórcami gry Loki
IG: Zdecydowaliście się na osadzenie akcji w świecie czterech różnych mitologii. Dlaczego akurat takie mitologie?
Mitologie są lubiane i rozumiane przez wielu ludzi. Jako Europejczykom pierwsze, co nam przyszło na myśl to cywilizacje grecka i nordycka. Później egipska. A później... Wielu Europejczyków zna historię konkwistadorów i Azteków. A w Lokim 2? Oczywiście są mitologia celtycka i wiele ciekawych możliwości zaczerpniętych z Afryki. Na Dalekim Wschodzie z kolei istnieje duży potencjał w bogach hinduizmu, chińskich i japońskich.
IG: Każda z nich ma też swoje ulubione potwory. Czy mógłbyś opisać kilka z nich?
W każdej mitologii gracz stanie naprzeciw wielkiego zestawu potworów. Dla przykładu będą to Meduza w Grecji, Sfinks w Egipcie, Fenrir na północy i Cortez w świecie Azteków. Atakujące potwory dostępne będą w różnych kształtach i rozmiarach. Każdy z nich będzie miał swoje specjalne umiejętności.
IG: Postawiliście duży nacisk na rozwój bohaterów. Mamy do wyboru czterech bohaterów, każdy z nich poświęca się jednemu z trzech bogów. Czyli tak naprawdę mamy 12 postaci do wyboru, każda z 20 umiejętnościami?
Powiedzmy, że mamy czterech dobrze rozwiniętych bohaterów i istnieje możliwość rozgrywki pod egidą jednego wybranego boga. Zależy to od priorytetów gracza. Dla przykładu, egipski bohater może czcić Ra, Seta lub Horusa. Ra daje graczowi umiejętności magii ognia, Set zezwala na zdolności chaosu i klątwy, a Horus oferuje pioruny i czary przywoływania. Wszystko zależy od tego, co gracz chce robić.
IG: Jaki wpływ na grę i jakiego wyboru może dokonać gracz podczas kreacji bohatera, i jak to przedstawia się podczas gry?
Gracz ma do wyboru czterech bohaterów: grecką wojowniczkę, aztecką szamankę, egipskiego kapłana i nordyckiego wojownika. Po podjęciu decyzji gracz ze swą postacią stają przed wyborem poziomu trudności (człowiek, bohater, bóstwo). Co istotne, nawet po obraniu jednego poziomu trudności i jednego bohatera, można podczas gry zmienić postać, w którą się wcielamy. I tak najniższy poziom trudności można rozegrać Grekiem, by „bohatera” zagrać Aztekiem.
IG: Czy moglibyście powiedzieć coś o zastosowaniu umiejętności oraz magii w samej grze? Jaki ma to wpływ na rozgrywkę? Jak można rozwijać te umiejętności?
Umiejętności i magia to podstawa gry. Kluczem jest czcić danego boga, aż zezwoli on na korzystanie z odpowiedniego drzewa umiejętności. Jeżeli gracz zakończy zadania, czcząc określonego boga, przeznaczy on pewien procent doświadczenia na rozwój punktów umiejętności. Zarządzanie umiejętnościami jest bardzo ważne, szczególnie że większość z nich nie uaktywnia się sama. Gracz nie może siedzieć i czekać, aż sprawy same się rozwiążą.