Przypomnijmy, że pan w wywiadzie zasugerował, że: Metro: Last Light zostanie wydane na PlayStation 4, twórcy wypuszczą SDK, tryb sieciowy doczeka się samodzielnego wydania, gra będzie rozszerzona pięcioma DLC. Huw Beynon, przedstawiciel Deep Silver (nowy wydawca gry po upadku THQ) powiedział wprost, że większość z tych doniesień należy traktować jako plany na przyszłość, które niekoniecznie muszą być lub będą zrealizowane.
Na oficjalnym forum gry Beyon podkreślił, że chęć wypuszczenia SDK do Metro: Last Light, ekstremalnie obiecującego trybu dla wielu graczy czy wersji na PlayStation 4 było już wielokrotnie wyrażane przez 4A Games. Tym niemniej żaden z tych elementów nie jest pewniakiem. Rozważanie stworzenia edycji dla PlayStation 4 jest sensowne pod względem komercyjnym, ale proces produkcyjny z myślą o konsolach nowej generacji jeszcze nie ruszył. Jeżeli ktoś się spodziewa, że Last Light pojawi się jako tytuł startowy dla konsoli Sony, prawdopodobnie będzie rozczarowany - mówił Beyon.
W tym momencie te pomysły są tylko pomysłami. Minie jeszcze trochę czasu, nim będziemy mogli coś zadeklarować czy zasugerować, kiedy poszczególne pomysły będą mogły zostać zmaterializowane. Formalnie każdy z nich może zostać zrealizowany, ale jednocześnie żaden z nich może nie dojść do skutku. Dwie rzeczy w kwestii Metro: Last Light są jednak pewne: 4A Games pracuje nad (bliżej nieokreśloną liczbą) DLC, zaś premiera gry jest przewidziana na 17 maja.