Zadaniem gracza wciąż jest tu takie operowanie wystrzeliwanymi z katapulty ptakami, by niszczyły one konstrukcje, za którymi kryją się wrogie prosiaki. Jako że akcja tym razem dzieje się w kosmosie, twórcy mogli wprowadzić szereg nowości, w tym pola grawitacyjne i niespotykane wcześniej skrzydlate gatunki .
Angry Birds Space doczekało się wydania iPhone’a, iPada (w wyższej rozdzielczości) a także na telefony z Androidem w wersji darmowej z reklamami. Ci, którzy z jakiegoś powodu wolą grać w Angry Birds na komputerze, mogą to zrobić zarówno na PC jak i na Macu.
"Ta premiera to duży krok dla naszej firmy i cały nasz zespół oraz partnerzy dali z siebie wszystko, by udostępnić szeroki wachlarz ekscytujących produktów. Mamy nadzieję, że naszym fanom Angry Birds Space spodoba się równie mocno, jak całej rodzinie Rovio” - w charakterystycznym dla materiałów prasowych stylu stwierdził prezes firmy, Mikael Hed.
Premiera gry jest traktowana przez producenta jak wydarzenie, porównywalne z premierą dużego, hollywoodzkiego filmu. Poza samą grą pojawiają się więc związane z nią produkty poboczne, takie jak zabawki, książki czy nawet specjalne słodycze. Firma spodziewa się, że dzięki Angry Birds Space uda jej się w końcu przekroczyć granicę miliarda dolarów, zarobionego na popularnych ptaszyskach.
Angry Birds to wydana w 2009 roku gra, początkowo przeznaczona wyłącznie na iPhone'a. Szybko okazała się takim przebojem, że twórcy zdecydowali się na stworzenie wersji pomyślanych na inne telefony dotykowe (w szczególności z systemem Android). Dzięki temu oraz udostępnieniu jej również właścicielom komputerów osobistych (PC i Mac) i niektórych konsol udało się im sprzedać ponad 500 milionów cyfrowych egzemplarzy. Przyczyn nadzwyczajnego sukcesu Angry Birds można się dopatrywać w połączeniu zabawnej, kreskówkowej oprawy graficznej i prostych zasad, dzięki którym zabawa wciągnęła całe rzesze ludzi, którzy wcześniej nie interesowali się tego typu rozrywką. Wyniki finansowe, osiągane przez Angry Birds (jak podają twórcy, przyniosły im dotąd 700 milionów dolarów), pomogły w powszechnym uznaniu platform mobilnych za równie ważne na rynku gier jak konsole stacjonarne i pecety.