Na pytanie jaka gra dzieli i rządzi wśród produkcji MMO większość z nas trafnie odpowie, że World of Warcraft ze stajni Blizzard. Liczby za 2009 rok tylko to potwierdzają.
Z raportu firmy Screen Digest wynika, że w ubiegłym roku WoW miał 54 procentowy udział w rynku gier opartych na abonamentach. Ta imponująca liczba i tak jest spadkiem w stosunku do 2008, kiedy to wynosiła 60%.
Ten nieznaczny spadek wynikał między innymi dla tego, że 2009 był rokiem 'pustym' jeśli chodzi o dodatki do gry. Niedługo na rynku pojawi się Cataclysm, który odświeży tytuł, zachęci nowych graczy i najpewniej umocni pozycje Blizzarda.
Raport pokazał też, że rynek MMO rośnie, mimo że pojawia się coraz więcej darmowych produkcji. Wartość tego rynku wzrosła z 1,4 miliarda dolarów w 2008 do 1,6 miliarda w 2009. Do 2014 wartość sięgnąć ma 2 miliardów dolarów. A wszystko to przy 10 procentowym spadku wydatków na jednego gracza.