Jak podaje Joystiq, World of Warcraft może się teraz pochwalić 7,7 milionami abonentów, podczas gdy podsumowanie poprzedniego kwartału wskazywało na 8,3 miliony płacących graczy oraz tych, którzy dopiero co kupili grę i korzystają z 30-dniowego triala. Activision Blizzard musi się więc liczyć ze stałym spadkiem użytkowników (w 2010 roku w WoW-a grało aż 12 milionów osób).
600 tysięcy utraconych abonentów w trzy miesiące to z pewnością bolesny cios dla producenta, chociaż pocieszający może być fakt, że podsumowanie wcześniejszego kwartału ujawniło spadek na poziomie 1,3 miliona graczy. Tendencja spadkowa w World of Warcraft jest zauważalna, chociaż tytuł Activision Blizzard pozostaje bezkonkurencyjny pod względem popularności w kategorii MMO z abonamentem.
Nic nie wskazuje, by producent zamierzał wprowadzić popularny model darmowego grania (free 2 play), chociaż ostatnio pojawiły się wzmianki o systemie mikrotransakcji, który miałby rzekomo zaistnieć w WoW-ie.