World of Darkness skasowane
World of Darkness miało szansę zostać MMO-wym odpowiednikiem Duke Nukem Forever, który powstawał przez piętnaście lat. I pamiętamy, jak skończył. Miało szansę, ale już nie ma, ponieważ sieciowa gra studia CCP Games trafiła do kosza po ośmiu latach od pierwszej zapowiedzi.
Decyzja o zakończeniu prac nad projektem MMO World of Darkness jest jedną z najtrudniejszych, jakie musiałem podjąć. Zawsze kochałem i ceniłem pomysł sandboksowego doświadczenia w tym uniwersum i przez lata obserwowałem zespół, który starał się go z pasją zrealizować - mówił szef CCP Hilmar Veigar Petursson, jak donosi serwis Polygon. Skasowanie projektu to oczywiście tragiczna wiadomość dla fanów, a przy okazji zwolnienie 56 pracowników zatrudnionych w oddziale CCP Atlanta.
Twórcy znanego MMO EVE Online zapowiedzieli World of Darkness w 2006 roku, jednak produkcja ruszyła pełną parą dopiero trzy lata później. Nowe informacje na temat MMO, które miało bazować na systemie papierowego RPG Wampir: Maskarada pojawiały się bardzo rzadko i przy okazji nie ujawniały niczego konkretnego. Dość powiedzieć, że na pierwszy oficjalny zwiastun trzeba było czekać aż do marca 2012 roku.
Dlaczego World of Darkness przestało być ważne dla CCP? Z oficjalnego oświadczenia można wywnioskować, że bieżąca ocena projektu gry i środki potrzebne do dalszej produkcji to główne powody podjęcia takiej decyzji. Osoby, które pozostały w CCP Atlanta mają się teraz skupić na wspieraniu gier z uniwersum EVE.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu