Część składu "Wolfschanze 1944" pracowała już wcześniej przy Mortyrze. Skąd takie zainteresowanie II wojną światową? To przejaw mody, hobby, czy może komercyjna kalkulacja?
Tworzenie gier o tematyce wojennej przychodzi nam dość łatwo. Trudno mi jednak powiedzieć, skąd zainteresowanie tym okresem. Gdy się nad tym zastanawiamy w biurze, dochodzimy do wniosku, że za wszystko odpowiedzialny jest Hans Klos i genialny serial przedstawiający jego przygody. Choć nie brakuje także głosów, że realia WW2 wybieramy ze zwykłego lenistwa, bo materiałów źródłowych jest dużo. Trzeba też przyznać, że realizacja gry przedstawiającej okres wojny to także spora odpowiedzialność. Bardzo dużo osób interesuje się tymi wydarzeniami, wielu posiada głęboką wiedzę na temat uzbrojenia, wydarzeń i realiów okresu. Trzeba zwracać uwagę na realizm, bo w razie najmniejszej wpadki sypią się listy.
Wilczy Szaniec istnieje w rzeczywistości - wielkie bunkry pod Kętrzynem może zwiedzić każdy. Skąd pomysł, by to właśnie miejsce wykorzystać w grze? I dlaczego wybraliście Clausa Grafa Schenka von Stauffenberga?
Von Stauffenberg jest doskonałym kandydatem na bohatera gry komputerowej. Zaskakujące, że nikt wcześniej nie wpadł na ten pomysł. Powstaje bardzo wiele filmów, gier i książek, gdzie jakiś wymyślony superbohater wypowiada śmiertelną wojnę złu. Tu natomiast mamy przykład z historii: oto prawdziwy człowiek, który postanowił poświęcić własne życie dla ratowania innych. Sam pomysł "polowania" na Hitlera - jednego z największych zbrodniarzy w historii świata - pojawił się niespodziewanie. Decyzji o rozpoczęciu realizacji projektu sprzyjał fakt, że okoliczności śmierci Hitlera owiane są tajemnicą. Nie ma grobu. Po wojnie szukano go nawet na terenie Ameryki Południowej. Te wszystkie wydarzenia dawały doskonały i bardzo wdzięczny materiał na grę.
Czy moglibyście w skrócie opowiedzieć fabułę gry?
Gra rozpoczyna się w dniu zamachu. Zaczynasz na placu przed bunkrem. Możesz rozmawiać z wartownikami, którzy podpowiadają Ci, co robić. Idziesz na spotkanie z swoim adiutantem, rozmawiasz chwilę. Jest zaniepokojony, w końcu daje Ci teczkę, w której jest bomba. Idziesz na spotkanie sztabu. Tam trwa narada najwyższej rangi oficerów i Hitlera. Możesz dowiedzieć się, że sytuacja wygląda poważnie, Hitler jest wściekły, zabrania cofnięcia się wojsk, które ponoszą ciężkie straty na froncie wschodnim. Zostawiasz teczkę z bombą i wychodzisz. Następuje eksplozja. Aby dowiedzieć się, co będzie dalej, zagraj.
W jakim stopniu gra zgodna jest z rzeczywistością, a w jakim opisuje fikcyjne wydarzenia?
Historia jest oparta na faktach, lecz całość jest fabularyzowana, więc różni się od tego, czego można się dowiedzieć w szkolnych podręcznikach do historii. Nie chce zbyt wiele zdradzać z fabuły, więc dodam tylko, że linia fabularna jest dobrze przygotowana i spójna.