Dla przypomnienia, Omni to specjalny rodzaj bieżni, umożliwiającej graczowi poruszanie się w każdym kierunku (zakres 360 stopni), a także odczytującej radosne podskoki. Urządzenie firmy Virtuix różni się od klasycznych bieżni treningowych tym, że zamiast ruchomego pasa wykorzystuje nieruchomą, ale śliską powierzchnię. Dzięki specjalnej ramie i obuwiu gracz może bezpiecznie chodzić i biegać, a efekt swoich ruchów podziwiać na ekranie.
Kiedy firma Virtuix zaprezentowała projekt Omni na Kickstarterze, producent zgarnął 1,1 miliona dolarów zamiast zakładanych 150 tysięcy. Taka suma pozwoliła rozwinąć skrzydła i ruszyć z produkcją, jednak ostatecznie nie udało się dotrzymać terminu dostawy, który zaplanowano na marzec tego roku. Dodatkowe trzy miliony dolarów, o których wspomina GamesBeat, zostaną przeznaczone na rozszerzenie produkcji i wsparcie rynkowego debiutu, zaplanowanego obecnie na wrzesień.
Virtuix Omni jest dostępny w przedsprzedaży od sierpnia zeszłego roku. Przez osiem miesięcy producent odnotował trzy tysiące zamówień, które wiążą się z zapłaceniem co najmniej 499 dolarów za podstawowy zestaw. Zarówno twórcy bieżni jak i inwestorzy są zdania, że Omni będzie kolejnym krokiem w kierunku upowszechnienia technologii VR, możliwej do wykorzystania w celach rozrywkowych, sportowych, medycznych, wojskowych etc.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki