Wirtualna rzeczywistość interesuje coraz większą liczbę inwestorów

Bieżnia Virtuix Omni współpracuje z goglami Oculus Rift i docelowo taki zestaw ma sprawić, że nie będziemy wyłącznie oglądać wirtualnej rzeczywistości, ale faktycznie się po niej poruszać. Wynalazek próbujący wyciągnąć gracza z wygodnego fotela wzbudził swego czasu spore zainteresowanie na Kickstarterze, a tymczasem kilkunastu inwestorów postanowiło wesprzeć rozwój Omni łączną sumą trzech milionów dolarów.

Jakub Zagalski

Dla przypomnienia, Omni to specjalny rodzaj bieżni, umożliwiającej graczowi poruszanie się w każdym kierunku (zakres 360 stopni), a także odczytującej radosne podskoki. Urządzenie firmy Virtuix różni się od klasycznych bieżni treningowych tym, że zamiast ruchomego pasa wykorzystuje nieruchomą, ale śliską powierzchnię. Dzięki specjalnej ramie i obuwiu gracz może bezpiecznie chodzić i biegać, a efekt swoich ruchów podziwiać na ekranie.

Kiedy firma Virtuix zaprezentowała projekt Omni na Kickstarterze, producent zgarnął 1,1 miliona dolarów zamiast zakładanych 150 tysięcy. Taka suma pozwoliła rozwinąć skrzydła i ruszyć z produkcją, jednak ostatecznie nie udało się dotrzymać terminu dostawy, który zaplanowano na marzec tego roku. Dodatkowe trzy miliony dolarów, o których wspomina GamesBeat, zostaną przeznaczone na rozszerzenie produkcji i wsparcie rynkowego debiutu, zaplanowanego obecnie na wrzesień.

Virtuix Omni jest dostępny w przedsprzedaży od sierpnia zeszłego roku. Przez osiem miesięcy producent odnotował trzy tysiące zamówień, które wiążą się z zapłaceniem co najmniej 499 dolarów za podstawowy zestaw. Zarówno twórcy bieżni jak i inwestorzy są zdania, że Omni będzie kolejnym krokiem w kierunku upowszechnienia technologii VR, możliwej do wykorzystania w celach rozrywkowych, sportowych, medycznych, wojskowych etc.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.