Większość osób bawi się darmową grą tylko przez pierwszą dobę

Firma Swrve, zajmująca się testowaniem aplikacji takich producentów jak Activision, Epic Games, Gameloft, WB Games czy ZeptoLab, sporządziła raport, który podsumowuje stopień zainteresowania darmowymi grami. Zgromadzone dane potwierdzają tezę, iż twórcy aplikacji oferowanych jako free to play muszą się sporo namęczyć, aby przytrzymać odbiorców dłużej niż przez pierwszą dobę. A jeszcze więcej wysiłku wymagają próby nakłonienia do płacenia za dodatki, którymi interesuje się znikomy procent użytkowników.

Jakub Zagalski

Jak podaje serwis Re/code, raport Swrve powstał w oparciu o analizę zachowania ponad dziesięciu milionów użytkowników, którzy korzystali z przeszło trzydziestu aplikacji przez dziewięćdziesiąt dni od listopada 2013 roku. Każdy uczestnik badania nie miał wcześniej kontaktu z testowanymi aplikacjami.

Po przeanalizowaniu informacji autorzy raportu zauważyli, że zainteresowanie nową grą free to play w 66% przypadkach nie trwa dłużej niż przez 24 godziny od pobrania. Ponadto prawie co piąty (19%) odbiorca uruchomił nową aplikację tylko raz i nigdy więcej do niej nie wrócił. W takich warunkach zarabianie na mikrotransakcjach to nie lada sztuka, szczególnie, że inny raport Swrve informował o zaledwie 2,2% użytkowników, którzy wydają pieniądze na zakupy w darmowych grach.

Co więcej, blisko połowa (46%) całego przychodu z mikrotransakcji pochodzi zazwyczaj od 10% najhojniejszych klientów. Z najnowszego raportu wynika, że przez dziewięćdziesiąt dni przeciętny płacący gracz wydał na dodatki w aplikacjach zaledwie czterdzieści pięć centów.

Porównując to z wcześniejszym badaniem Distimo, analityka rynku aplikacji mobilnych, można odnieść mylne wrażenie, że mówienie o sukcesywnym przejmowaniu rynku przez darmowe aplikacje z systemem mikropłatności jest nieprawdziwe. Ben Cousins, szef europejskiego oddziału DeNA (lider branży serwisów mobilnych, w tym gier free to play) podsumował najnowszy raport takimi słowami: Może się wydawać, że Swrve próbuje namalować obraz w ciemnych barwach. Te liczby są jednak całkowicie normalne i mogą zapewnić sukces.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.