Większość osób bawi się darmową grą tylko przez pierwszą dobę

Firma Swrve, zajmująca się testowaniem aplikacji takich producentów jak Activision, Epic Games, Gameloft, WB Games czy ZeptoLab, sporządziła raport, który podsumowuje stopień zainteresowania darmowymi grami. Zgromadzone dane potwierdzają tezę, iż twórcy aplikacji oferowanych jako free to play muszą się sporo namęczyć, aby przytrzymać odbiorców dłużej niż przez pierwszą dobę. A jeszcze więcej wysiłku wymagają próby nakłonienia do płacenia za dodatki, którymi interesuje się znikomy procent użytkowników.

Jakub Zagalski

Jak podaje serwis Re/code, raport Swrve powstał w oparciu o analizę zachowania ponad dziesięciu milionów użytkowników, którzy korzystali z przeszło trzydziestu aplikacji przez dziewięćdziesiąt dni od listopada 2013 roku. Każdy uczestnik badania nie miał wcześniej kontaktu z testowanymi aplikacjami.

Po przeanalizowaniu informacji autorzy raportu zauważyli, że zainteresowanie nową grą free to play w 66% przypadkach nie trwa dłużej niż przez 24 godziny od pobrania. Ponadto prawie co piąty (19%) odbiorca uruchomił nową aplikację tylko raz i nigdy więcej do niej nie wrócił. W takich warunkach zarabianie na mikrotransakcjach to nie lada sztuka, szczególnie, że inny raport Swrve informował o zaledwie 2,2% użytkowników, którzy wydają pieniądze na zakupy w darmowych grach.

Co więcej, blisko połowa (46%) całego przychodu z mikrotransakcji pochodzi zazwyczaj od 10% najhojniejszych klientów. Z najnowszego raportu wynika, że przez dziewięćdziesiąt dni przeciętny płacący gracz wydał na dodatki w aplikacjach zaledwie czterdzieści pięć centów.

Porównując to z wcześniejszym badaniem Distimo, analityka rynku aplikacji mobilnych, można odnieść mylne wrażenie, że mówienie o sukcesywnym przejmowaniu rynku przez darmowe aplikacje z systemem mikropłatności jest nieprawdziwe. Ben Cousins, szef europejskiego oddziału DeNA (lider branży serwisów mobilnych, w tym gier free to play) podsumował najnowszy raport takimi słowami: Może się wydawać, że Swrve próbuje namalować obraz w ciemnych barwach. Te liczby są jednak całkowicie normalne i mogą zapewnić sukces.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne