Jak podaje serwis Re/code, raport Swrve powstał w oparciu o analizę zachowania ponad dziesięciu milionów użytkowników, którzy korzystali z przeszło trzydziestu aplikacji przez dziewięćdziesiąt dni od listopada 2013 roku. Każdy uczestnik badania nie miał wcześniej kontaktu z testowanymi aplikacjami.
Po przeanalizowaniu informacji autorzy raportu zauważyli, że zainteresowanie nową grą free to play w 66% przypadkach nie trwa dłużej niż przez 24 godziny od pobrania. Ponadto prawie co piąty (19%) odbiorca uruchomił nową aplikację tylko raz i nigdy więcej do niej nie wrócił. W takich warunkach zarabianie na mikrotransakcjach to nie lada sztuka, szczególnie, że inny raport Swrve informował o zaledwie 2,2% użytkowników, którzy wydają pieniądze na zakupy w darmowych grach.
Co więcej, blisko połowa (46%) całego przychodu z mikrotransakcji pochodzi zazwyczaj od 10% najhojniejszych klientów. Z najnowszego raportu wynika, że przez dziewięćdziesiąt dni przeciętny płacący gracz wydał na dodatki w aplikacjach zaledwie czterdzieści pięć centów.
Porównując to z wcześniejszym badaniem Distimo, analityka rynku aplikacji mobilnych, można odnieść mylne wrażenie, że mówienie o sukcesywnym przejmowaniu rynku przez darmowe aplikacje z systemem mikropłatności jest nieprawdziwe. Ben Cousins, szef europejskiego oddziału DeNA (lider branży serwisów mobilnych, w tym gier free to play) podsumował najnowszy raport takimi słowami: Może się wydawać, że Swrve próbuje namalować obraz w ciemnych barwach. Te liczby są jednak całkowicie normalne i mogą zapewnić sukces.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem