Ważne zmiany na platformie Steam. Na celowniku grafiki promocyjne
Platforma Steam niebawem się zmieni. Valve bierze na celownik grafiki promocyjne gier. Część z nich jest dezorientująca, a niekiedy nawet wprowadza w błąd. Firma przedstawia nowe zasady, które mają uporządkować te kwestie.
Valve dostrzega problem
Niejeden twórca chce pochwalić się tym, że jego gra zdobyła specjalną nagrodę, uzyskała wysokie oceny od recenzentów, czy została zauważona na jakimś gamingowym wydarzeniu. Logika zdaje się podpowiadać, że w takiej sytuacji najlepiej jest taką informację na grafice promocyjnej. I tak często się dzieje. Valve widzi w tym jednak problem
Grafika ma być przejrzysta
Firma Valve twierdzi, że niektóre z takich grafik "powodują u klientów dezorientację", a niekiedy nawet wprowadzają graczy w błąd. O co dokładnie chodzi? Podano kilka przykładów:
- Niektóre z grafik są tak małe, że ciężko jest odczytać poprawną nazwę.
- Kolejnym problemem jest natłok informacji o zdobytych nagrodach.
- To samo tyczy się uzyskanych ocenach. Są one często nieaktualne.
- Teksty w języku angielskim mogą być niezrozumiałe dla pewnych grup klientów.
Ilustracja doskonale obrazuje problem.
Nowe zasady
1 września wejdą w życie nowe zasady dotyczące grafik promocyjnych gier:
- Żadnych ocen. Nawet tych, uzyskanych na platformie Steam!
- Żadnych nazw nagród oraz ich symboli.
- Koniec z opisami marketingowymi, które informują o zniżkach lub wyprzedażach.
- Zakaz promowania innych produktów, nawet jeśli mowa o innej części z tej samej serii gier. Wyjątek stanowią DLC, wydarzenia sezonowe lub aktualizacje w obrębie danej produkcji.
- Na grafice nie mogą się znajdować jakichkolwiek inne niepowiązane teksty.
- Materiały muszą spełniać normy PG-13.
Valve dopuszcza użycie grafik tymczasowych w pewnych okolicznościach. Więcej informacji znajdziemy pod tym adresem.
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii