Świat, nad którym pracuje teraz inXile, ma być na tyle zróżnicowany, by postaci dookoła mogły w różny sposób reagować na naszą drużynę. Brać będą one pod uwagę charakter samego bohatera, to kim jest oraz to, co wcześniej uczynił. Weźmy na przykład wędrującego handlarza-kobieciarza. Zgodzi się on udostępnić potrzebne informacje, jeśli nasz bohater będzie kobietą. Dodatkowo, jeśli podróżować będą z nami inne kobiety, być może będzie to dla nas miało kolejne dobre konsekwencje. Jeśli jednak zdecydujemy się podróżować w drużynie złożonej z samych przedstawicieli płci pięknej, będzie to mogło mieć również gorsze strony – niektóre postaci nie będą chciały z nami współpracować lub np. nie zostaniemy wpuszczeni do konkretnych lokacji. Podobnie zresztą rzecz się miała jeśli idzie o Fallota 2, gdzie kobiety często „negocjować” mogły ceny różnych usług i przedmiotów.
Studio inXile ma zamiar stworzyć świat, którego różnorodność oparta ma być na poszczególnych bohaterach – nie na ogólnej moralności, która ma mu przyświecać. Warto tu zaznaczyć, iż wybory, przed którymi staną nasze postaci, nie mają być czarno-białe. Nie uświadczymy więc tego, co w dużej mierze oferował nam Fallout: New Vegas, gdzie gra po stronie Legionu była zdecydowanie krótsza i gorzej dopracowana, niż opowiedzenie się po stronie innych z frakcji. Wśród danych nam opcji nie będzie więc żadnych, które dadzą nam lepsze konsekwencje od innych – wybór każdej z nich nieść będzie za sobą zarówno pozytywy, jak i negatywy. Stworzyć to może w efekcie organiczny świat, który kształtować będą w stanie nasze wybory.
A tymczasem, klasyczny Wasteland dostępny będzie już wkrótce na Steamie i GOG-u. I to całkowicie za darmo!Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki