W nowym XCOM-ie będzie można OSZUKAĆ PRZEZNACZENIE
Jeżeli graliście więcej w XCOM: Enemy Unknown i nie byliście takimi twardzielami, by grać na Iron Manie (chociaż powinniście), to z pewnością nie raz spotkało was coś takiego:
Wczytujecie stan gry podczas misji. Strzelacie do tych samych wrogów, co wcześniej. Pudłujecie i trafiacie w dokładnie tych samych momentach, co wcześniej. Nieważne ile razy wczytacie gry, rezultaty działań bazujących na prawdopodobieństwie są zawsze takie same.
Ale jak to, pytacie wtedy. Ano tak to, że była to świadoma decyzja twórców, którzy zresztą podobne zabiegi stosują w innych swoich grach, np. tych z serii Cywilizacja. Ma to utrudnić graczom nadużywanie zapisywania wczytywania stanu gry i powtarzania każdego strzału tak długo, aż okaże się celny.
Ale jak to, gdzie przypadek, gdzie los, gdzie wolna wola, jak to możliwe, by całe moje życie było już zapisane w gwiazdach, a cokolwiek zrobię, efekt będzie zawsze taki sam, pytacie wtedy.
Z odpowiedzią przychodzi XCOM: Enemy Within, w którym znajdzie się opcja, nazwana "Save Scum" (w polskiej wersji proponuję "Sejwościerwo"). Po jej zaznaczeniu, ziarno generatora liczb pseudolosowych gry będzie resetowane przy każdym wczytaniu stanu rozgrywki. Oznacza to, że rezultaty działań będą miały możliwość być inne, a wy będziecie mogli wczytywać i choćby tak długo, aż traficie strzał z szansą 5%.
Dobrej zabawy! A bardziej serio - cieszy, że Firaxis słucha fanów i daje im to, czego chcą, nawet jeżeli sami są przekonani, że zmniejszy to radość z rozgrywki. Odbiorca przede wszystkim!Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu