Twórca gry, David Cage, chciałby, aby gracze przechodzili najnowszy tytuł jego studia Quantic Dream tylko jeden raz. Powód jest prosty - pomimo wielu zakończeń wielokrotne ukończenie gry zabije jej magię i realizm, o które tak mocno starało się Quantic Dream.
"Chciałbym, aby ludzie zagrali w nią tylko raz... ponieważ takie jest życie. W życie można zagrać tylko raz... Chciałbym, aby ludzie doświadczyli jej właśnie w taki sposób.
Rozumiem ludzi wgrywających save'y, aby uniknąć złego zakończenia, ale właściwe podejście do Heavy Rain polega na zrobieniu jednej rzeczy, ponieważ wtedy będzie to twoja historia. Będzie unikalna. Będzie to historia, którą napiszesz ty sam... granie w nią kilka razy jest sposobem na zabicie jej magii."
To nietypowe podejście Cage'a do Heavy Rain pokazuje, jak bardzo twórcom zależy na zbudowaniu odpowiedniego klimatu i niezapomnianych wrażeń towarzyszących rozgrywce.
fot.: Quantic Dream