W 2018 roku połowa gier będzie sprzedawana cyfrowo

Greg Short, szef firmy EEDAR, zajmującej się badaniem rynku, nie ma wątpliwości, że jeżeli w najbliższym czasie sytuacja nie ulegnie gwałtownej zmianie, to już w 2018 roku aż 50% sprzedawanych gier będzie pozbawiona fizycznego nośnika. Obecnie prawie co piąta gra jest kupowana z dystrybucji cyfrowej, a zainteresowanie tą formą sprzedaży rośnie o wiele szybciej niż w przypadku tradycyjnych wydań pudełkowych.

Jakub Zagalski

źródło: EEDARW rozmowie z serwisem GamesBeat Short powiedział, że w obecnej sytuacji pojawia się pytanie, jak istotny w dłuższej perspektywie będzie tradycyjny marketing. I w jaki sposób zmiany zachodzące w tej dziedzinie, takie jak reklamy programowe, będą zmieniać same gry.

Short podkreślił, że nowa generacja sprzętu do grania ma znaczenie na zmiany zachodzące w marketingu. Za przykład niech posłuży system mikrotransakcji czy DLC, oferowane klientom w dniu premiery nowej gry. Pojawiające się modele biznesowe zmieniają sposób działania w marketingu. Kiedyś kampanię robiło się przez trzy miesiące i na tym koniec - zauważył Short. Tymczasem obecnie wszystko kręci się wokół celowania z reklamą w określoną grupę docelową i analizowanie LTV.

Rosnące znaczenie sprzedaży gier pozbawionych nośnika jest przy tym związane zarówno z możliwościami technologicznymi, jak i zmianami demograficznymi zachodzącymi w grupie odbiorców. Liczne badania wykazują, że za sprawą gier społecznościowych i mobilnych zainteresowanie tą formą rozrywki przejawia coraz więcej starszych ludzi, którzy nigdy w życiu nie kupiło gry w pudełku.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.