Uproszczenia zabijają gatunek MMO

Gry MMO mają to do siebie, że by funkcjonować muszą przyciągać całą masę graczy. W tym celu twórcy muszą czynić je dostępnymi dla ludzi, którzy mogli wcześniej nie mieć nic wspólnego z takim gatunkiem. Często prowadzi to z ich strony do uproszczeń bardziej skomplikowanych zasad, by reguł gry dało się nauczyć nieco szybciej. Zdaniem Marka Kerna, znanego ze swego udziału w tworzeniu World of Warcraft i aktualnie pracującego nad Firefall, takie działanie uśmierca gatunek MMO.

Iga Ewa Smoleńska

Kern pracował między innymi nad tym, by uczynić interfejs WoW-a prostszym w zrozumieniu dla nowych graczy. To samo starano się wtedy uczynić z questami i systemem uzyskiwania poziomów przez postaci. Udało się to - graczy przybywało coraz więcej. Zdaniem Kerna cena, którą gra musiała za to zapłacić, była jednak za wysoka.

Kern uważa, że obniżenie poziomu trudności i skomplikowania gry ma bezpośredni wpływ na uczucie osiągnięcia czegoś ważnego. Obniżenie poprzeczki skutkuje wyeliminowaniem wielu kroków, które niezbędne są do poczucia spełnienia ważnej misji. Owocem takich działań jest z kolei niższa jakość gier – twórcy nie muszą wszak konstruować skomplikowanych systemów.

Jeśli zadania będą tak proste do ukończenia, twórcy nie będą skupiać się na konstruowaniu wynagradzających questów i wydarzeń. Wszyscy i tak ukończą je raz i zaraz o nich zapomną. Nie ma żadnego powodu, dla którego mieliby odwracać się od schematów takich jak zabicie dziesięciu szczurów czy noszenie paczek lub eskortowanie postaci. Wszystkie z tych zadań nie mają żadnej głębi i nie opowiadają żadnej historii. W nic już nie opłaca się inwestować.

Kern twierdzi, że graczy dużo bardziej interesować powinna droga, jaką przebywają w MMO, niż jego zakończenie. Tak odbierana ma być nowa gra, nad którą w tej chwili pracuje - Firefall.

Chcemy sprawić, by gracz czuł się w tej grze dobrze. Nie ze względu na nieskończone ilości zadań do wykonania, lecz dlatego, że użytkownika otacza naprawdę żyjący świat. Da on możliwość eksploracji we własnym tempie.

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟