Unreal Engine 4 w przeglądarce Firefox bez wtyczek
Gry przeglądarkowe są dla wielu osób synonimem prostej rozgrywki z oprawą graficzną, która wyraźnie odstaje od standardów współczesnych platform do grania. Produkcje pokroju Monster Madness Online (pierwsza komercyjna gra przeglądarkowa na silniku Unreal 3) po cichu przeczą takiemu podejściu i należy się spodziewać, że przyszłość przyniesie jeszcze więcej głosów za tym, by przeglądarki internetowe stanowiły alternatywę dla grania na konsoli czy w tradycyjnym znaczeniu na komputerze. Pierwszy krok w tym kierunku postawił Epic i Mozilla, prezentując technologię Unreal Engine 4 odpaloną w Firefoksie bez wtyczek.
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/06/51/93/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/5320b93f6b29c_First_Glimpse_of_Epic_s_Unreal_Engine_4_Running_in_Firefox.mov', });Unreal Engine 4 w przeglądarce Mozilli. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/prezentacja-unreal-engine-4-w-przegladarce-firefox,5861.html%3Etym">Powyższe wideo pochodzi z oficjalnego bloga Mozilli i stanowi dowód na to, że sieć jako potężna platforma do grania stale ewoluuje. W 2012 roku Tim Sweeney, szef Epic Games przewidywał, że za kilka lat uruchomienie dowolnej gry z najwyższej półki w przeglądarce internetowej jest bardzo prawdopodobnym scenariuszem. Co więcej, jego firma ma zamiar przykładać się do osiągnięcia takiego celu, między innymi poprzez współpracę z Mozillą.
Byliśmy zdumieni tym, co pionierska technologia Mozilli osiągnęła w sieci z pomocą Unreal Engine 3, więc nie wahaliśmy się przed podjęciem współpracy przy przeportowaniu Unreal Engine 4. Wierzymy, że sieć ma do odegrania kluczową rolę w przyszłości tworzenia i wdrażania gier - mówił Sweeney. Zdaniem założyciela Epic Games Mozilla dowiodła, że jest katalizatorem, dzięki któremu tak się stanie.
Efekty współpracy Mozilli i Epica w tej materii będzie można zobaczyć na żywo podczas Game Developers Conference (17-21 marca w San Francisco). Mozilla ma zamiar prezentować szeroki zakres rozwiązań partnerskich, skierowanych do twórców, którzy pragną okiełznać sieć jako potężną platformę do gier. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na tej stronie.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu