Tworzenie na konsole mniej ryzykowne niż na smartfony
Czy konsole mogą być lepszym miejscem dla niezależnych developerów niż smartfony? Brian Provinciano, twórca Retro City Rampage, uważa, że jak najbardziej. Oczywiście sukces na konsolach stacjonarnych i przenośnych ma swoją cenę, o której jego zdaniem wielu developerów zapomina lub nie zdaje sobie z niej sprawy.
Jak podaje Gamasutra, Provinciano podczas GDC China powiedział, że odniósł duży sukces ze swoją grą na konsolach, i nie próbował robić tego samego na urządzeniach mobilnych. Czuję, że pod wieloma względami gry konsolowe stanowią mniejsze ryzyko - mówił twórca Retro City Rampage.
Za największe zalety wydawania gier niezależnych na konsole uznał pobieranie wyższej opłaty i mniejsze nasycenie rynku. Ponadto na plus zaliczył oczekiwanie przez graczy wysokiej jakości danego tytułu i większą kontrolę w sferze promocji. Provinciano zwrócił przy tym uwagę na fakt, że wiele małych studiów developerskich nie przykłada dużej uwagi do działań niezwiązanych bezpośrednio z tworzeniem gry. I przez to ponosi klęskę, nawet z bardzo dobrym produktem. Sam Provinciano poświęcił Retro City Rampage trzy lata, z czego przez cały rok zajmował się wyłącznie sprawami biznesowymi, podpisywaniem umów, załatwianiem ubezpieczeń etc.
Bardzo szybko miałem gotową grę, działająca na wielu platformach. To było łatwe. Ale cała dokumentacja, wymogi poszczególnych platform itp. to sprawy, które zajmują dużo czasu - zdradził Provinciano, który sprzedaje swoje Retro City Rampage na PlayStation 3, PS Vita, Xboksie 360, Wii i pecetach.Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem