Castlevania: Lords of Shadow 2Reprezentant hiszpańskiego studia zdradził, że była to wewnętrzna decyzja, w żadnym wypadku niewymuszona przez Konami (wydawcę). Twórcy dwóch części Lords of Shadow i Mirror of Fate na 3DS-a mieli świadomość, że Castlevania nie jest ich własnością. A odpowiedzialność związana z tworzeniem kolejnych odsłon serii, jaka na nich wcześniej spoczywała, nie miała trwać wiecznie - tłumaczył Cox.
Powiedzieliśmy centrali w Japonii, że to nasza ostatnia [Castlevania]. Nie ma nic gorszego, gdy ktoś ma coś do powiedzenia, a kiedy już to powie, to i tak nie może przestać gadać - mówił producent. My mamy początek i koniec, i to bardzo fajny koniec i fajną historię. Kiedy już się z tym uporamy, nadejdzie pora, by powiedzieć: "Teraz twoja kolej". Może znajdzie się jakiś młody producent z firmą czekającą na pierwszy przełom. Myślę, że trzeba dodać świeżej krwi - podsumował David Cox.
Zanim jednak MercurySteam pożegna się na dobre z Castlevanią, czekają nas jeszcze dwie odsłony serii tego studia. Przede wszystkim Castlevania: Lords of Shadow 2 (premiera planowana na 2013 rok) oraz pecetowa wersja "jedynki", która zadebiutuje pod koniec sierpnia. Trzy lata po premierze na PlayStation 3 i Xboksie 360.