Twórcy F1 2013 o wykorzystaniu możliwości nowych konsol
Andy Gray z Codemasters w rozmowie z serwisem Sporta deklarował, że zespół odpowiedzialny za zbliżające się wielkimi krokami F1 2013 dotarł na szczyt sprzętowych (i własnych pewnie też) możliwości. Tworzenie na kilkuletnie konsole to konieczność radzenia sobie z ograniczeniami, o jakich nie ma mowy w przypadku sprzętów nowej generacji. Czego najbardziej brakuje pod tym względem twórcom kolejnego F1?
new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/c0/99/e9/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/51e4086c802bb_F1_2013_Silverstone_Hotlap.mov', });F1 2013 - fragment rozgrywki. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/f1-2013-prezentacja-rozgrywki,5374.html%3Etym">F1 2013 to gra dedykowana pecetom, Xboksom 360 oraz PlayStation, więc należy się spodziewać, że pod wieloma względami będzie przypominać wcześniejszą wersję. Chociaż w tym roku Codemasters ogranicza się jeszcze do wspomnianych platform, to powoli wspomina o przeskoczenie na nową generację konsol, które - jak wspominał Gray - pozwolą między innymi osiągnąć stałą animację na poziomie 60 klatek na sekundę.
Druga istotna innowacja to chęć wykorzystania danych zgromadzonych przez autentyczne zespoły startujące w wyścigach Formuły 1. Informacje wyciągnięte z ich symulatorów, dotyczące zachowania bolidu na torze i wpływu konkretnych czynników (wiatr, ciśnienie opon, etc.), mogą być w przyszłości użyte przez developera w F1 2014. Według Graya dane z symulatorów mogą być w pewnym stopniu przeniesione do gry. Zaznaczył jednak, że kiedy teamy F1 mają do dyspozycji dziesięć pecetów na symulator, w którym jedna potężna maszyna obsługuje pojedyncze koło, twórcy gry są ograniczeni jedną konsolą. Im więcej mamy mocy, tym lepiej możemy symulować to, co się faktycznie dzieje - mówił Gray.
F1 2014 nie zostało jeszcze oficjalnie zapowiedziane, ale wszystko wskazuje na to, że posiadacze konsol nowej generacji zasiądą w przyszłym roku za kierownicą wirtualnego bolidu. Na razie jednak czekamy na premierę F1 2013, która ma się odbyć 4 października na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz pecety.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu