Twórcy F1 2013 o wykorzystaniu możliwości nowych konsol

Andy Gray z Codemasters w rozmowie z serwisem Sporta deklarował, że zespół odpowiedzialny za zbliżające się wielkimi krokami F1 2013 dotarł na szczyt sprzętowych (i własnych pewnie też) możliwości. Tworzenie na kilkuletnie konsole to konieczność radzenia sobie z ograniczeniami, o jakich nie ma mowy w przypadku sprzętów nowej generacji. Czego najbardziej brakuje pod tym względem twórcom kolejnego F1?

Jakub Zagalski

new WP.player({ width:610, height:343, autostart:false, url: 'http://get-2.wpapi.wp.pl/a,61764431,f,thumb/c0/99/e9/fecf4bbe7a15e3253140f65c03820e85/51e4086c802bb_F1_2013_Silverstone_Hotlap.mov', });F1 2013 - fragment rozgrywki. Wersję wideo w wyższej rozdzielczości znajdziecie pod href="http://gry.wp.pl/videoHD/f1-2013-prezentacja-rozgrywki,5374.html%3Etym">F1 2013 to gra dedykowana pecetom, Xboksom 360 oraz PlayStation, więc należy się spodziewać, że pod wieloma względami będzie przypominać wcześniejszą wersję. Chociaż w tym roku Codemasters ogranicza się jeszcze do wspomnianych platform, to powoli wspomina o przeskoczenie na nową generację konsol, które - jak wspominał Gray - pozwolą między innymi osiągnąć stałą animację na poziomie 60 klatek na sekundę.

Druga istotna innowacja to chęć wykorzystania danych zgromadzonych przez autentyczne zespoły startujące w wyścigach Formuły 1. Informacje wyciągnięte z ich symulatorów, dotyczące zachowania bolidu na torze i wpływu konkretnych czynników (wiatr, ciśnienie opon, etc.), mogą być w przyszłości użyte przez developera w F1 2014. Według Graya dane z symulatorów mogą być w pewnym stopniu przeniesione do gry. Zaznaczył jednak, że kiedy teamy F1 mają do dyspozycji dziesięć pecetów na symulator, w którym jedna potężna maszyna obsługuje pojedyncze koło, twórcy gry są ograniczeni jedną konsolą. Im więcej mamy mocy, tym lepiej możemy symulować to, co się faktycznie dzieje - mówił Gray.

F1 2014 nie zostało jeszcze oficjalnie zapowiedziane, ale wszystko wskazuje na to, że posiadacze konsol nowej generacji zasiądą w przyszłym roku za kierownicą wirtualnego bolidu. Na razie jednak czekamy na premierę F1 2013, która ma się odbyć 4 października na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz pecety.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.