Postać dramatu druga - Markus "Notch" Persson, twórca Minecrafta, milioner mimo woli, bożyszcze tłumów, idol nastolatek, gwiazda show-biznesu. Dowód na to, że twórca gier niezależnych może osiągnąć masowy sukces. Założyciel i właściciel firmy Mojang.
Dramatu postać trzecia - Alec Meer, człowiek z blogiem.
Akt 1 - Milion dolarów.
[Siedziba serwisu Digital Spy. Przed wejściem trzech ubranych na czarno strażników. Każdy zakamarek przecinających budynek korytarzy przeczesywany jest przez zawieszone pod sufitem kamery. Wejść do co ważniejszych pomieszczeń strzegą laserowe czujniki. Aby dostać się na drugie piętro trzeba skorzystać z czytnika linii papilarnych. W pokoju konferencyjnym Tim Schafer siedzi przy stole z trzema dziennikarzami.]
Tim: Och, często mnie to spotyka, na Twitterze i nie tylko, codzienne pytania o Psychonauts 2. I bardzo chciałbym zrobić Psychonauts 2, w zasadzie to parokrotnie przedstawiałem ten pomysł różnym wydawcom, ale żaden z nich nie połknął haczyka. Bardzo chciałbym zrobić tę grę, ale musiałbym przekonać kogoś do dania mi kilku milionów dolarów, to wszystko.
Akt 2 – Człowiek z milionem dolarów.
[Sztokholm, Szwecja. Siedziba firmy Mojang. Mark „Notch” Persson pochyla się nad poranną kawą, gdy na jego ekranie wyskakuje zaznaczona na czerwono wiadomość. Wzrok Notcha przyciąga jedno nazwisko - Schafer.]
Notch: Ojaaa ale bym zagrał w Psychonauts 2 normalnie LOL!
[Notch pochyla się nad klawiaturą. Patrzy na stojące w rogu wielkie worki z symbolem $. Patrzy na ekran. Patrzy na stojące w rogu wielkie worki z symbolem $. Patrzy na ekran. I pisze.]
Notch: Sprawmy, by Psychonauts 2 stało się rzeczywistością!
Akt 3 - Prawda w Internecie.
[Wielka Brytania, siedziba zajmującego się grami na PC bloga Rock, Paper, Shotgun. Alec Meer, wielki fan Psychonauts zauważa wypowiedź Notcha. Musi zareagować. Pisze.]
Alec: Piszemy o tym? Powinniśmy o tym pisać? DYLEMAT DZIENNIKARZA
*Notch: Nie jestem pewien czy to jest już news, ale jeżeli/kiedy takim będzie, to możesz przynajmniej powiedzieć, że to na skutek twojego tweeta. Przy okazji, mówiłem poważnie. *
Epilog.
Czy możliwe jest, by Notch rzeczywiście stał się producentem drugiej części Psychonauts? Teoretycznie - na pewno tak. Marka należy w całości do firmy Tima Schafera, Double Fine i może ona z nią robić co się jej podoba. Pieniądze Notcha należą w całości do Notcha i może on z nimi robić co mu się podoba. Czy zainwestuje je w produkcję drugiej części gry, która okazała się rynkową klapą, po wymianie paru wiadomości na Twitterze? To się okaże.
Ale byłoby fajnie, nie?