Twitch Plays Pokemon zakończone po 16 dniach z udziałem 1,1 miliona uczestników

Społecznościowy eksperyment z wykorzystaniem serwisu transmitującego na żywo rozgrywkę z pewnej kultowej gry na monochromatycznego Game Boya dobiegł końca. Ekipa odpowiedzialna za Twitch.tv podsumowała statystyki TwitchPlaysPokemon i okazuje się, że czynny udział w tej niecodziennej akcji wzięło ponad 1,1 miliona widzów z całego świata.

Jakub Zagalski

Akcja TwitchPlaysPokemon polegała na wspólnym przechodzeniu gry Pokemon Red za pomocą serwisu Twitch.tv i wykorzystaniu funkcji czatu, umożliwiającej przenoszenie komend wpisywanych przez widzów bezpośrednio do świata Asha, Charmandera i reszty pokemonowej ekipy. Wpisując w okienko czatu down, left i inne komendy zgodne z mechaniką gry, postać na ekranie wykonywała zadane polecenia. Oczywiście jeżeli w eksperymencie bierze udział jednocześnie kilkadziesiąt tysięcy osób, zachowanie bohatera gry mogło być kuriozalne, tym niemniej społeczności TwitchPlaysPokemon udało się ukończyć całą grę w nieco ponad szesnaście dni.

Jak wynika z oficjalnego wpisu na blogu Twitcha, ostateczne pokonanie trenera Blue i ukończenie przygody w Pokemon Red zajęło uczestnikom akcji 16 dni, 7 godzin, 45 minut i 30 sekund. W tym czasie 1 165 140 osób wpisało w okienko czatu ponad 122 miliony komend. W szczytowym momencie zmaganiom Reda przyglądało się 121 tysięcy widzów, zaś ogólna liczba oglądających przekroczyła 9 milionów. Twitch.tv odnotował ponad 36 milionów odsłon strony TwitchPlaysPokemon i przeszło miliard obejrzanych minut rozgrywki prowadzonej na żywo.

Twitch Plays Pokémon było niesamowitym doświadczeniem i czekamy na następną wielką przygodę z wami wszystkimi. A do naszego godnego przeciwnika, Blue - jeszcze się spotkamy... wkrótce - czytamy we wpisie na blogu Twitcha. Wkrótce już nastąpiło, gdyż na kanale można aktualnie oglądać zmagania graczy z Pokemon Crystal z 2000 roku.Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.