Codemasters ma w swoim dorobku bardzo wiele doskonałych gier wyścigowych. Wymienię tu chociażby dwie genialne części* Colin Mc Rae Rally oraz, nie bez powodu, TOCA* 1 i 2. Nie bez powodu, bowiem wielkimi krokami zbliża się najnowsza odsłona symulacji zmagań aut klasy turystycznej.TOCA Race Driver ma być najlepiej przygotowaną wyścigówką w historii firmy i historii całości gier wyścigowych. Na jej potrzeby Codemasters zakupił więcej licencji niż kiedykolwiek. Dzieki temu mógł w grze umieścić więcej torów i samochodów, co z pewnością spodoba się fanom czterech kółek. Ilość bryk jest naprawdę przeogromna. Żeby nie być gołosłownym, podaję ich listę:· Lexus IS200· Alfa Romeo 147 · MG ZS· Peugeot 406 Coupé· Vauxhall Astra Coupé · Alfa Romeo GTV · Mitsubishi Mirage · Subaru Impreza WRX Type-R STI Version 6· Toyota Chaser· Chevrolet Cavalier Z24 Coupé· Dodge Neon Highline Sedan GT-R· Eagle Talon (Turbo)· Proton Satria Gti· DPRS T-230 · Saab 95 Aero · Audi TT· Mercedes CLK· Opel Astra Coupé· Ford Falcon · Holden Commodore SS (VX)· Toyota Supra Mk4 93-98 Turbo· Lotus Sport Elise · Chevrolet Corvette Z06 Do tej i tak pokaźnej listy doliczyć trzeba jeszcze chyba 12 dodatkowych samochodów, których nazw Codemasters nie chce zbytnio ujawnić. Suma sumarum, dostępnych będzie aż 40 różnych czterokołowców o znacznych mocach silników. Wszystkie one zostały przeniesione na ekrany komputerów po dokładnej analizie pomiarów telemetrycznych. Gra oferowała będzie również realistyczną mechanikę, system prowadzenia pojazdów oraz możliwość ich ręcznego dostrajania do własnych potrzeb. Nieziemsko zapowiada się system uszkodzeń, które mają w bardzo znacznym stopniu wpływać na zachowanie się samochodu. Ponadto silnik graficzny* TOCA Race Driver * umożliwi ultra realistyczne przedstawienie owych zniszczeń w postaci powyginanej blachy, pękniętych szyb i rys na lakierze. Oj, będą się części na tor sypały.Nie byłoby jednak * TOCA Race Driver*, gdyby nie było torów, po których będziemy jeździć. Jak myślicie, ile tras przygotowano na potrzeby gry? Dziesięć, dwadzieścia? Tak pewnie myślicie. Niestety jesteście w błędzie. Torów będzie... aż 38! Taka pokaźna liczba powinna zadowolić każdego. Jest bowiem z czego wybierać:· Brands Hatch (Indy & GP Circuits)· Oulton Park· Silverstone· Donington Park· Knockhill· Hockenheimring (Short & GP Circuits)· Nurburgring· Oschersleben· Norisring· Zandvoort· Phillip Island· Oran Park· Adelaide· Eastern Creek Raceway· Canberra· Bathhurst· Sandown International· Magny Cours· Dijon Prenois· Charlotte· Mexico City· Vancouver· Bristol Speedway· Searspoint· Las Vegas· Catalunya (Spain)· Monza (Italy)· Vallelunga (Italy)· Fuji (Japan)· TI Circuit AIDA (Japan)· Mantorp Park (Sweden)· Zolder (Belgium)· A1 Ring (Austria)· Rockingham Motor Speedway (International) (UK) · Rockingham Motor Speedway (Oval) (UK) Prawda, że sporo? Też tak myślę. Cieszę się tym bardziej, że wszystkie z nich istnieją naprawdę i według Codemasters ich komputerowe wersje w * TRD* będą najwierniejszymi, jakie kiedykolwiek stworzono. Odwiedzimy Europę, Australię, USA – słowem przy* TOCA Race Driver* objedziemy furą kawał świata.Nie będziemy jednak jeździć samopas. Oto mistrzostwa, w których będziemy mogli wziąć udział:· TOCA Tour (British Touring Car Championship)· DTM (German Touring Car Championship)· AVESCO V8 Supercars· Alfa GTV Cup· Pacific Challenge· Americas Series· Southern European Challenge· Northern European Challenge· European Tour· American All Stars· Lola World Championship· Elite championship - Class B· Elite championship - Class ANa linii startowej staną także komputerowi kierowcy, którzy wcale łatwo nie sprzedadzą nam skóry. Ich inteligencja ma stać na bardzo wysokim poziomie. Nieoficjalnie mówi się także o tym, iż kierowcy poszczególnych zespołów fabrycznych będą sobie wzajemnie pomagali, przytrzymując przeciwników i torując drogę „swoim”.Ostatnią już rzeczą, którą chciałbym poruszyć są efekty dźwiękowe. Pozwolę sobie zaryzykować stwierdzenie, iż do tego elementu gry przyłożono jeszcze większą wagę niż do samych samochodów czy torów. Ludkowie z Codemasters biegali z mikrofonami na tory wyścigowe, nagrywając ryk silników, pokrzykiwania kibiców, pisk opon i co tam jeszcze udało im się usłyszeć. Jak by tego było mało, pewnego dnia wybrali się do laboratoriów dźwiękowych, gdzie nagrywali odgłosy silników samochodowych, zamknięci w specjalnych komorach. Cały ten zachód po to, żebyśmy MY – gracze, mogli w pełni cieszyć się z finalnego efektu kilkumiesięcznej pracy kilkudziesięciu chłopa zCodemasters.Pozostaje tylko czekać.* TOCA Race Driver * to będzie naprawdę COŚ.