THQ Partners pójdzie w jakość, a nie ilość
THQ Partners to projekt wydawcy, który ma na celu zwiększenie potencjału wydawniczego firmy i maksymalne wykorzystanie jej sieci dystrybucyjnej. Jednak THQ nie zamierza podpisywać każdej umowy jaka się nadarzy, a skupić się na najciekawszych projektach i poświęcić im jak najwięcej uwagi.
Wiceprezes ds. biznesowych, Tim Walsh, powiedział, iż wynika to z faktu poszukiwania przez twórców innych modeli wypuszczania gier na rynek niż tylko standardowy opłacany prze wydawcę.
”Jest kilka czynników, które sprawiają, że jest to dobry pomysł – włączając to fakt, że studia chcą zachować kontrolę nad swoimi tytułami. Także cała branża jest teraz na wyższym poziomie rozwoju niż 10 lat temu, co sprawia, że studia mają dostęp do mniej tradycyjnych środków finansowania”.
”Trzeba wziąć pod uwagę fakt, że istnieje możliwość cyfrowej dystrybucji, z której bezpośrednio może korzystać deweloper, co uniezależnia go od sprzedaży sklepowej. W momencie kiedy zaczyna sam na siebie zarabiać i współfinansować swoje tytuły, zaczyna szukać innych relacji z wydawcą”.
Projekt podobny jest do pomysłu Electronic Arts, która również nazwała go Partners. EA zaczęła już osiągać sukcesy ze swoim programem – czego przykładem jest podpisanie umowy z Respawn Entertainment, studiem złożonym z byłych pracowników Infinity Ward.