The Sims 2: Nocne życie
The Sims 2: Nocne życie
The Sims 2: Nocne życie to kolejny dodatek z serii, który niesie ze sobą kilka istotnych zmian w całej rozgrywce.
PRZEDMIEŚCIE
Nowa okolica, którą tak jak w przypadku miasteczka studenckiego, przypisujemy do otoczenia, w którym gramy. Możliwe jest wybranie już gotowej albo stworzenie własnej. W drugim przypadku zaczynamy budowanie wszystkiego od podstaw - tak samo jak przy tworzeniu nowego otoczenia dowolnie zabudowywaliśmy parcele publiczne. Mamy sporo możliwości, bowiem w grze znalazły się nowe sprzęty i urządzenia, służące przede wszystkim rozrywce. Aby dostać się na Przedmieście, wystarczy tak jak dotychczas zamówić taksówkę przez telefon, lub też zostać zaproszonym przez znajomych (którzy także przyjadą po nas taksówką – gdy w takiej sytuacji Sim niespodziewanie wychodzi z domu, nie musi martwić się z kim zostawić dziecko, bo program sam pyta, czy zatrudnić opiekunkę na czas wyjścia i nie ma potrzeby na nią czekać, bo przyjeżdża natychmiast) albo skorzystać z własnego środka transportu, czyli samochodu.
Samochód – to nowość w grze; nabyć go można w panelu zakupów, jednak dopiero wtedy, gdy wybudujemy podjazd (panel budowania). Garaż z kolei da się postawić, jeśli dodamy do podjazdu przedłużenie podjazdu i pomiędzy nimi wstawimy drzwi garażowe – potem wystarczy dobudować ściany i dach. Samochodem jeździmy na parcele publiczne, do pracy, podwozimy dzieci do szkoły. Da się też z niego korzystać gdy stoi na podjeździe – wsiąść, zapalić światła, posłuchać stereo, zainstalować alarm. Kiedy już siedzimy wewnątrz, można kliknąć na innego Sima i wybrać polecenie „zaproś” – wówczas drugi Sim również wsiądzie do pojazdu, a ilość dostępnych opcji wzrośnie: pojawi się polecenie: „przytul”, „flirtuj” i „bara-bara”.Wyjazd samochodem nie wiąże się z długim, podwójnym ładowaniem programu. Teraz gdy wybierzemy opcję „jedź na parcelę publiczną”, zobaczymy okienko, w którym najpierw zaznaczamy okolicę, do której chcemy się udać, a następnie konkretną parcelę z listy. Kiedy jesteśmy akurat na randce albo zaprosiliśmy grupę tymczasową, wówczas osoba towarzysząca sama bez zapraszania pojedzie z nami na wybraną parcelę publiczną.
RestauracjeWystarczy podejść do kierownika sali i wybrać opcję „sadza mnie” przy stole lub przy barze, a Sim (wraz z towarzysząca mu osobą, jeśli jest na randce lub spotkaniu), uda się za nim i usiądzie. Teraz wystarczy poczekać na kelnera, a gdy podejdzie kliknąć na niego i złożyć zamówienie. Rachunek można uiścić również klikając na przechodzącego kelnera i wybierając odpowiednią opcję.
Kluby kręglarskieSimy znajdą tu tory kręglarskie, gdzie można się bawić zarówno samemu, jak i z grupą przyjaciół.
Kluby nocneTu można zarówno coś zjeść, jak i potańczyć.
RELACJE
CechyUproszczono możliwość kojarzenia Simów w pary poprzez dodanie cech, które je kręcą i odrzucają. Cech tych nie jest dużo niestety, w związku z tym łatwo znaleźć odpowiedniego partnera – między innymi służy do tego opcja „rozejrzyj się”. Wtedy najbardziej odpowiedni pod względem cech i upodobań Sim znajdujący się w tej chwili na sali zostanie podświetlony, a na ekranie ukaże się komunikat, że to „najgorętszy towar w pokoju”. Inaczej da się sprawdzić czy „coś iskrzy” spoglądając do panelu związków – jeśli przy wizerunku znajomego Sima będzie symbol błyskawicy, to znak, że jest szansa na szybki i udany związek. Simy reagują też, gdy przechodzą obok atrakcyjnego dla nich Sima, pojawiającym się wokół głowy obłokiem serduszek.Przy kreowaniu Sima w panelu tworzenia rodziny, wyboru wspomnianych cech dokonujemy wraz z wyborem aspiracji. Simy już istniejące w momencie nainstalowania dodatku, otrzymują eliksir zmiany osobowości NowyTySenseo, który znajduje się w zakładce panel nagród/panel własnego wyposażenia (teraz Simy mogą nosić ze sobą więcej przedmiotów, a nie tylko grę czy telefon komórkowy – wystarczy przeciągnąć przedmiot do otwartego panelu). Klikając na Sima i wybierając opcję wypicia eliksiru, możemy zmienić losowo przyznane cechy, które zostały mu nadane automatycznie – da się je obejrzeć otwierając zakładkę z symbolem błyskawicy (chemia).
Warto wiedzieć, że wokół głowy Sima, który jest zły na innego, pojawia się w jego obecności płomienista otoczka.
Nowe możliwości zachowań i obiekty
Wolny taniec – opcja dla Simów będących w zażyłych stosunkach; przytulając się można dalej wybrać opcję: głowa na ramieniu, pocałunek, ręce nisko, i obserwować co się będzie działo.
Opcje dostępne na siedząco – możemy je sprawdzić siadając wraz z innym Simem przy stole; da się w ten sposób flirtować (pieścić dłonie i poczęstować swoim posiłkiem), przesyłać całusa, obrzucić jedzeniem, a nawet oświadczyć się.
Budka telefoniczna – nowy obiekt w grze; pozwala na pstrykanie sobie fotek romantycznych, zwykłych lub śmiesznych, które następnie trafiają do panelu wyposażenia Sima, a jeśli chcemy, da się je powiesić w domu na ścianie. Można będąc w budce zaprosić do środka innego Sima – i albo zrobić wspólne zdjęcie, albo wybrać opcję „bara-bara”.
Podium DJ-ja – można będąc w klubie zastąpić Sima przy podium klikając na nim. Klikajac na sprzecie można zatańczyć „taniec-połamaniec”, do którego da się zaprosić pozostałe Simy.