The Sims 2: Na studiach
The Sims 2: Na studiach
Dodatek wnosi do gry wiele nowości, urozmaicających też nieco podstawkę.
Młody Dorosły – nowy okres w życiu Sima. Jeśli już mamy w rodzinie nastoletniego Sima, sami wybieramy moment, kiedy ów okres się rozpocznie - mianowicie wtedy, gdy wyślemy nastolatka na studia. Wykorzystujemy do tego telefon i opcję uczelnia/idź na studia. Innym sposobem na hurtowe wysłanie kilku Simów na studia jest kliknięcie na odpowiedniej ikonce w menu głównym okolicy. Okno, które się otworzy, będzie zawierać wszystkie Simy w wieku odpowiednim do rozpoczęcia nauki na uczelni – wystarczy odznaczyć wybrańców, tak jak to robimy zapraszając gości na imprezę. Wcześniej warto jednak wystąpić o przyznanie stypendium, klikając na komputer i zaznaczając taką właśnie opcję.
Gdy zdecydujemy wysłać Sima na studia, pod dom podjedzie taksówka, a Sim przeniesie się do skrzyni rodzin w okolicy uczelni. Jeśli chcemy nim dalej pokierować, wracamy do menu głównego okolicy i klikamy na ikonkę uczelni w lewym górnym rogu ekranu.
Możemy wybrać typ uczelni z dostępnych w menu lub utworzyć własną. Po wejściu na teren okolicy uczelni zastaniemy tam w skrzyni rodzin, oprócz naszego Sima, kilka innych, gotowych do wprowadzenia. Niektóre budynki miasteczka studenckiego też są już zamieszkałe. Specjalny panel w menu okolicy pozwala na stworzenie całkiem nowego studenta, co odbywa się dokładnie w taki sam sposób, jak tworzenie rodziny na początku gry. Dodatek oferuje ponadto nowe fryzury, makijaż, ubrania i tatuaże. Jednak tak stworzony Sim nie będzie miał rozwiniętych żadnych umiejętności.
Wybranego Sima możemy umieścić w akademiku, domu prywatnym (z reguły nie stać go na początku na wynajęte mieszkanie, więc można go dołączyć do domu już zamieszkałego). W wynajętym domu możemy dowolnie przekonstruować budynek i otoczenie, a w akademiku zmienić tylko tapety, wykładziny i meble (w panelu zakupów są dostępne nowe elementy aranżacji wnętrz). W akademiku da się wszystkie miejsca zasiedlić naszymi Simami, lecz warto pamiętać, że wszystkimi trzeba będzie kierować, co może nie być łatwe na początku. Załóżmy więc, że wprowadzamy tylko jednego - pierwszym krokiem powinno być zajęcie pokoju. W tym celu podchodzimy do drzwi wybranego pokoju i klikamy na okienku na nich, gdzie też pojawi się wizerunek naszego Sima. Gdy wychodzimy, a nie chcemy, by inne Simy odwiedzały nasz pokój, możemy zamknąć drzwi klikając na nie i wybierając odpowiednią opcję. Pozostałe pokoje w podobny sposób zajmą obce Simy, z którymi możemy się zaprzyjaźnić lub zupełnie je ignorować. Warto jednak zawierać nowe znajomości i utrzymywać stare.