Program Murphy’ego używa porządkowania leksykograficznego – systemu matematycznego, który porządkuje elementy zbiorów. Stworzył on również dwa programy – LearnFun i Play Fun. Badacz najpierw nagrał swoje własne przejście pierwszego poziomu Super Mario Bros., a potem udostępnił programowi LearnFun otrzymane w ten sposób dane – miejsca, gdzie znajdują się wrogowie, przyciski, które naciskał gracz itd. Potem dane te zinterpretował za pomocą programu PlayFun, który wykorzystał je do samodzielnego ukończenia tego poziomu.
Sztuczna Inteligencja zaprojektowana przez Murphy’ego działa również w przypadku gier takich jak Bubble Bobble, Karate Kid, Hudson's Adventure Island, czy Pac-Man. Za grosz nie potrafi jednak grać w gry typu Tetris, gdyż stara się uzyskać najwyższy wynik najmniejszym kosztem – układa spadające klocki w losowy sposób.
Jeśli kogoś z was zainteresował ten temat, odesłać go mogę do oryginalnego artykułu Murpy’ego, który każdy przeczytać może po kliknięciu w to miejsce.