W zeszły weekend w trakcie brytyjskiej imprezy Rezzed developer Team17 zdradził kilka szczegółów odnośnie Superfrog HD. Gra, która zmierza na PlayStation 3, PS Vitę i pecety, będzie zawierała przeprojektowane poziomy, dzięki czemu rozgrywka stanie się nie tyle prostsza, co bardziej fair. Tak przynajmniej twierdziła Bethany Aston, pani odpowiedzialna za PR w rozmowie z Digital Spy.
Jak wynika z rozmów przeprowadzonych przez developera, wielu graczy pamiętających oryginalnego Superfroga z 1993 roku ma dzisiaj problemy z ukończeniem pierwszego świata. Przeprojektowanie wybranych fragmentów ma być odpowiedzią na taką sytuację. Inne ułatwienie wiąże się z koniecznością zbierania monet potrzebnych do odblokowania kolejnego etapu. W Superfrog HD zrezygnowano z tego rozwiązania. Twórcy opracowali także opcję przybliżania kamery, ale jednocześnie podkreślili, że zwolennicy pierwowzoru będą mogli skorzystać z oryginalnych projektów poziomów, podciągniętych do rozdzielczości HD.
Team17 zapowiedziało, że Superfrog HD pojawi się na PlayStation 3 i PS Vita z dodatkową zawartością i funkcjami. Mowa tu między innymi o edytorze poziomów, opcji cross-buy (płacisz raz, dostajesz wersje na dwie konsole) i cross-controller. Ta ostatni funkcja pozwoli grać w Superfrog HD na PlayStation 3 za pomocą konsoli przenośnej, której ekranik posłuży między innymi jako mapa. Kolejnym plusem dla posiadaczy platform Sony jest wcześniejsza premiera, zaplanowana na lipiec/sierpień. Wersja pecetowa pojawi się jakiś czas później.