Starship - nowe studio twórcy serii WRC i Motorstorm
Martin Kenwright zaczynał swoją karierę jako developer (a właściwie grafik 2D) w 1987 roku. Dwa lata później założył pierwsze studio Digital Image Desing, specjalizujące się w tworzeniu symulatorów lotu. Mamy rok 2014, a Kenwright startuje z nowym projektem pod szyldem Starship, którego nazwa ma wskazywać na wysokość ambicji ludzi zaangażowanych w nowo utworzone studio.
Po dziesięcioletnim epizodzie z Digital Image Design Kenwright podjął współpracę z Ianem Hetheringtonem, założycielem legendarnego Psygnosis, która zaowocowała powstaniem Evolution Studios. Tego samego, w którym Sony zredukowało ostatnio pracowników. Evolution Studios za czasów Kenwrighta stworzyło serię gier na licencji WRC, docenioną przez graczy i krytyków. Warto zauważyć, że WRC 2 Extreme i WRC 4 wydane w 2003 i 2004 roku były nominowane do prestiżowych nagród BAFTA. Po sukcesie gier rajdowych przyszła pora na autorską serię MotorStorm, zarezerwowaną dla nowej generacji konsol Sony.
Po roku 2007, kiedy Evolution Studios i BigBigStudios (bliźniacze studio odpowiedzialne chociażby za Pursuit Force na PSP) stało się własnością Sony, Martin Kenwright usunął się w cień, ale jak widać nie odszedł na emeryturę. Jego nowe przedsięwzięcie pod nazwą Starship zrzesza dwudziestu doświadczonych twórców, którzy wspólnie mają na koncie 69 gier (MotorStorm, WipEout, Formula 1, World Rally Championship).
Nigdy nie zamierzałem wrócić do branży, by zrobić coś, czego ludzie oczekiwali - mówił Kenwright. Przez ten czas, kiedy nie był aktywny zawodowo, doszedł do wniosku, że sposób inwestowania w gry jest wadliwy, a przez to prawdziwe innowacje wydają się zajmować swoje miejsce na tylnym siedzeniu. Starship ma to oczywiście zmienić. W jaki sposób i kiedy? Tego dowiemy się najwcześniej na tegorocznych targach E3 (10-13 czerwca).