Star Wars: The Force Unleashed II - zapowiedź

Star Wars: The Force Unleashed II - zapowiedź

Maciej Smoliński
27.06.2010 15:18

Star Wars: The Force Unleashed II - zapowiedź

Star Wars: The Force Unleashed był tytułem wielkim. Wielkość ta polegała między innymi na tym, że pomimo niedopracowania fizyki obiektów, pomimo rozgrywki sprowadzającej się do walki albo i jeszcze większej walki, pomimo niezbyt wysokiego poziomu AI gra wciągała na wiele godzin. Robiąc porządek w kolejnych gwiezdnych lokacjach, gracz był w stanie wybaczyć tej produkcji wszystkie niedoróbki, nawet to, że wersja na duże konsole została wykastrowana z trybu Force Unleashed. Ta wielkość doprowadziła do sprzedania ponad siedmiu milionów egzemplarzy gry. Co oznacza, że zapowiedź sequela była tylko kwestią czasu.

Wiecznie żywy Marek

Teraz już wiemy, że druga część Force Unleashed powstanie, a my ponownie wcielimy się w Galena Marka, głównego bohatera części pierwszej, a raczej w jego klona. Nie wchodząc w szczegóły fabuły, powiem tylko, że Starkiller ucieka spod opieki Dartha Vadera, ten zaś koniecznie chce go złapać i na siłę stworzyć z niego niepokonanego Wojownika Sithów. Jako że klon Starkillera utracił wszystkie wspomnienia oprócz jednego, związanego z Juno Eclipse, gracz będzie musiał mu pomóc odzyskać pamięć. A wraz z nią – odnaleźć odpowiedzi na pytania, kim główny bohater jest, kim powinien być, co to znaczy być człowiekiem i ponownie, komu powinien służyć. Pechowo dla Starkillera i na szczęście dla graczy droga do celu będzie długa i zawiła, a jej kolejne punkty to więzienie Kamino, Cato Neimoida czy system Dagobah, to samo miejsce, gdzie Luke stoczył walkę ze sobą.

Już nawet** God of War nauczył graczy, że pomiędzy bojami musi być moment wytchnienia, często związany z nietrudną zagadką. Force Unleashed 2 ma właśnie pójść tą drogą, nie każąc nam pędzić na oślep, ale pozwalając czasem na chwilę delektowania się otoczeniem (szczególnie że dużo lokacji będzie znajdować się pod gołym niebem, a zjawiska atmosferyczne, takie jak śnieg czy deszcz, mają być tu normalką) lub nawet wymuszając jakąś przerwę. Większość zagadek będzie klasyczna, to jest polegająca na odpowiednim przesuwaniu dźwigni, niektóre jednak będą wymagać większego sprytu, na przykład rzucenia mieczem świetlnym w niedostępne przełączniki celem ich uruchomienia. Zresztą interakcja z otoczeniem, zarówno tym bliskim, jak i dalszym ma być główną atrakcją nowych Gwiezdnych Wojen**.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)