Square Enix otwiera własny serwis, by uzyskać pomoc w tworzeniu gier

Square Enix ma w tej chwili zbyt wielu marek. Z tego powodu zdecydowano się na uruchomienie Collective – platformy, która ma ułatwić firmie tworzenie gier. W jaki sposób ma się to odbywać?

Iga Ewa Smoleńska

Collective to swoiste połączenie pomiędzy Steamem i serwisami crowdfundingowymi. W celu zapewnienia tej drugiej części platformy, Square Enix weszło we współpracę z serwisem IndieGogo. Na początku pojawią się więc koncepcje gier, na które będzie można głosować. Jeśli po 28 dniach pomysł taki uzyska odpowiednio wysoką ilość głosów, przeniesie się on do drugiego etapu, gdzie szukać będzie wsparcia u zainteresowanych nim graczy. „Zaraz, zaraz” – pomyślą niektórzy z was - „przecież można tak zrobić już w tej chwili!” I po części będziecie mieć rację. Co jednak, jeśli dana firma ma pomysł na grę, do której nie ma praw? Co np. z grami Eidosu, które w tej chwili leżą w rękach Square Enix? Wtedy firma może zasugerować swój pomysł na nową grę, związaną z daną marką i, jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem, rozpocząć nad nią pracę.

Kiedy na pomysł zagłosuje odpowiednia liczba ludzi, Square Enix rozpocznie pracę ze studiem, które pomysł ów zgłosiło. Ma to zapewnić przyszłych „inwestorów”, że tworzący zespół posiadać będzie wszelkie narzędzia umożliwiające mu pracę nad danym tytułem. Firma nie zdradziła żadnych danych na temat tego, jak dzielone będą zyski z takiego tytułu. Nie wiadomo również, czy istnieje jakakolwiek szansa na to, by Square Enix zainwestowało jakąkolwiek kwotę w tworzony projekt.

Firma ma zdradzić więcej na ten temat już wkrótce, bo na GDC Next (na początku listopada), kiedy podana zostanie również pełna lista marek, w zakresie których podawać będzie można swoje pomysły. A stronę całego przedsięwzięcia możecie znaleźć o tutaj.

Forge of Empires poprowadź swoje plemię przez epoki

Źródło artykułu:WP Gry

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.