Największy wpływ na taki wynik miały według raportu trzy produkcje: Diablo III, Guild Wars 2 oraz wciąż popularny Minecraft. Jeżeli mowa o najszybciej rozwijającym się rynku, na którym pecet jest dominującą platformą do grania, to oczywiście chodzi o Chiny. Zysk z gier pecetowych wyniósł tam w zeszłym roku około 7 miliardów dolarów. Powodem jest między innymi ogromna popularność produkcji typu MMO, jak również fakt, że konkurencja w postaci konsol praktycznie nie istnieje.
Według ustaleń organizacji, na świecie mamy około miliarda użytkowników komputerów, którzy wykorzystują swoje maszyny do grania. Raport zawierał również analizę demograficzną i ustalono, że przeciętny gracz pecetowy w USA to 35-letni zwolennik systemu Windows. Zgodnie z prognozą rynek gier pecetowych będzie się stale rozwijał i w 2016 roku jego wartość będzie zbliżona do poziomu 26 miliardów dolarów.