Sony nie zamierza zapomnieć o obecnym PSP
Shuhei Yoshida, prezes Sony Computer Entertainment, stwierdził, że fakt wydania kolejnej konsoli przenośnej nie sprawia, iż obecne PSP odejdzie w niepamięć. Firma nadal zamierza skupiać na nim uwagę graczy.
PSP ma za sprawą swojej ceny, która będzie oczywiście niższa niż w przypadku NGP, zdobywać ma kolejnych fanów – głównie wśród młodszej populacji graczy. W czasie gdy nowa konsola będzie się adaptować na rynku, Sony nadal zamierza inwestować w pierwsze PSP. Popularność konsoli zostanie podtrzymywana w różnej formie, także za sprawą zapowiedzianego niedawno telefonu Xperia Play.
Patrząc jednak na obecną posuchę na rynku gier na PSP można mieć wrażenie, że plany te mogą być trudne do zrealizowania.
W kwestii nowej konsoli Sony wypowiedział się także szef marketingu Nintendo of Europe, Laurent Fisher. Stwierdził on, że Nintendo nie boi się NGP, a postrzega ją jak kolejnego rywala w świecie rozrywki.
„Codziennie mamy nowych rywali. Konkurujemy z każdą formą rozrywki. Na przykład z kinem. Każdy z nas ma ograniczoną ilość czasu i musi zagospodarować go między wszystkie dziedziny rozrywki. Gry wideo nie są już unikatowe. Nawet blogi czy YouTube dostarczają interaktywności. Musimu dostarczyć klientom innowacyjnych przeżyć żeby nie poszli gdzie indziej”, mówi Fisher.
Przypomnijmy, że 3DS zadebiutuje na naszym rynku 25 marca w cenie 999 złotych. NGP pojawić ma się jeszcze w tym roku, lecz jego cena pozostaje wciąż nieznana.