Technologia wyświetlania obrazu w 3D wymaga od urządzenia generowania dwukrotnie większej ilość klatek animacji oraz nakładania ich na siebie. Gry, w których efekt taki włączymy mają zawierać mniej szczegółów oraz niższą rozdzielczość.
Simon Benson z Sony poinformował, że właśnie dlatego jego firma wprowadza ograniczenie maksymalnej rozdzielczości użytej w grach 3D do 720p. Gry takie jak Super Stardust HD, które działają obecnie w Full HD, po włączeniu trójwymiaru, automatycznie uruchomią się w mniejszej rozdzielczości.
Nie wiadomo do końca jak problem ten zostań ma rozwiązany w przypadku wymagających graficznie gier, jak nadchodzący Killzone 3, które i tak miałyby działać w rozdzielczości 720p. Spodziewać się można, że wersja trójwymiarowa będzie w jakimś stopniu mniej szczegółowa.
Benson dodał też, że w przypadku trójwymiarowego obrazu ludzkie oko praktycznie nie widzi różnicy między rozdzielczościami 720p, a 1080p.