Sony grozi BBC

Sony grozi BBC
18.09.2009 14:37
Michał Stopa
Michał Stopa

Sony wydało wczoraj dość niespotykane oświadczenie w sprawie swojej konsoli i jej rzekomej awaryjności. Powodem jest najnowszy odcinek programu Watchdog w telewizji BBC, którego tematyką był raport twierdzący, że Sony "odmawia naprawienia" konsol z tak zwanym Yellow Light of Death.

Portalowi GamesIndustry.biz udało się zdobyć oświadczenie w całości. Poniżej prezentujemy najbardziej interesujące fragmenty z dokumentu, który udostępniono przed premierą programu w telewizji. Jak napisał Ray Maguire reprezentujący Sony UK:

"Na podstawie dotychczasowej korespondencji mam poważne wątpliwości co do prawdziwości przedstawionych faktów oraz prawdopodobnego tonu reportażu w programie Watchdog. Informacje, które nam dostarczyliście sugerują kompletne niezrozumienie problemów technicznych i charakteru naszej polityki gwarancji".

Jako element programu, zespół miesiąc temu ustawił furgonetkę, którą przezwano PlayStation Repair Action Team, przed siedzibą Sony UK i oferowano w niej naprawienie konsol cierpiących na problem żółtego światełka zupełnie za darmo.

Program Watchdog rzekomo otrzymał 155 listów od niezadowolonych właścicieli konsol, a 10 z nich pojawiło się nawet w trakcie przeprowadzanej akcji. Redakcja programu ponadto zgłosiła raport techniczny firmie Sony, bazując jednak tylko na trzech konsolach, z czego jedną próbował już naprawić własnoręcznie jej właściciel.

"Przeprowadzone testy obejmowały tylko trzy konsole, co nie może być pod żadnym pozorem reprezentatywnym wycinkiem bazy naszych klientów, która ma obecnie już ponad 2,5 miliona osób. Jedna z nich była dodatkowo naruszona przez właściciela".

"SCE UK przeprowadziło badania w bazie danych gwarancji aby podliczyć ilość doniesień o wyłączaniu się systemu bądź przypadkach, w których żółty wskaźnik na frontowym panelu był podświetlony. Wyniki wskazują, że ze wszystkich do tej pory sprzedanych w Zjednoczonym Królestwie urządzeń, nieco mniej niż pół procenta konsol doznało uszkodzenia".

"Co ważniejsze, jasne jest, że zewnętrzne firmy zajmujące się naprawianiem naszych produktów będą zarabiać na jakichkolwiek niepokojach w sprawie niezawodności PlayStation 3 i jest to w ich interesie aby krytykować jakość naszej usługi serwisowania po terminie gwarancji, nawet pomimo małej różnicy cen między naszą, a ich działalnością".

Maguire na koniec dodał:

"Telewizja BBC będzie więc z pewnością chciała wykazać się ostrożnością zanim zacznie polegać na niepotwierdzonych dowodach dostarczonych przez program dotyczących skali i powodów tego zjawiska".

"Przykro mi to powiedzieć, ale ani dotychczasowa korespondencja, ani zorganizowana akcja nie dają mi jakiejkolwiek pewności, że traktuje się tę sprawę poważnie. Jeśli raport zostanie pokazany w tym, co wygląda na jego obecną formę, Sony Computer Entertaiment UK będzie zmuszone podjąć działania w obronie naszej reputacji i reputacji naszej konsoli".

fot.: Sony

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)