Sony drugą najbardziej poważaną marką na świecie
Amerykański „Reputation Institute” przeprowadził ankietę, która miała wskazać firmę o największym szacunku wśród klientów. Ankieta została przeprowadzona w styczniu 2010, wśród konsumentów na całym świecie, którzy mieli ocenić firmy w skali od 1 do 100 punktów, pod względem „zaufania, szacunku, podziwu i pozytywnych uczuć” jakie w nich wzbudzają.
I tak firmą, która uznana zostałą za „najbardziej cenioną, zaufaną i poważaną” na świecie zostało Google, z wynikiem 78,62 punkta. Drugą pozycję zajęło dobrze znane graczom, Sony (78,47 pkt.). Japońskiemu gigantowi udało się znaleźć w top 5 firm, w każdym z regionów, w których ankieta byłą prowadzona. Główny konkurent Sony w branży konsolowej, Microsoft uplasował się na 11 pozycji, z wynikiem 74,47 punkta.
Wygląda na to, że na firmy te nie wpłynęły zbytnio afery związane z „red ring of death” i „yellow light of death”, gdyż obie znalazły się bardzo wysoko w rankingu. Nintendo nie znalazło się w ankiecie 600 najbardziej zaufanych firm, z powodu „zbyt niskich wpływów w stosunku do lokalnych konkurentów”.