Kiedy Mitchell wypowiadał się dla serwisu PCGamesN, stwierdził nawet, iż jest to jeden z największych problemów urządzenia. Podobno Oculus Rift przechodzi przez wiele drastycznych zmian, które mają ułatwić pisanie gier pod urządzenie, zwiększyć komfort jego użytkowania i ulepszyć jakość wyświetlanego obrazu – wszystkie z tych rzeczy mogą przyczynić się do zmniejszenia nudności, które odczuwają użytkownicy.
Przede wszystkim, jak twierdzi Mitchell, należy jednak edukować twórców na temat tego, co powodować może uczucie nudności w użytkownikach urządzenia. Bo przecież i w realnym świecie istnieją sytuacje, po których jest nam niedobrze. Jeśli więc urządzenie symulować ma prawdziwy świat – sytuacje takie będą obecne. Co więcej, jest ono w stanie ukazywać rzeczy, które odebralibyśmy bez problemu w realnym świecie, lecz mogłoby nam się po nich zrobić niedobrze w wirtualnej rzeczywistości. W tej chwili wiele odkrywamy - twierdzi Mitchell.
I, tak samo jak w świecie realnym, istnieje również różna tolerancja ludzi na liczne doznania. Niektórzy użytkownicy nie odczują nieprzyjemnych efektów po użyciu urządzenia, inni natomiast tak. Należy jednak podkreślić, iż ludzie z czasem przyzwyczajają się do Oculus Rifta, więc pierwsze odczucie i wrażenia nie muszą być tym, co odczuwać będziemy potem.
Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem