Sprawa jest prosta - większość pecetów używanych do gier nie jest w stanie pociągnąć nowych gier sportowych, które bazują na Ignite. Andrew Wilson z EA Sports tłumaczył w wywiadzie dla Polygona, że silnik powstał specjalnie z myślą o nadchodzących konsolach, w rozumieniu ich komponentów i architektury systemów, która nie jest otwarta tak, jak pecetowa. Wilson dodał jednak, że przystosowanie Ignite do otwartego charakteru peceta jest możliwe, ale wymaga czasu i zastosowania niezbędnych zmian. Zanim to nastąpi, kilka rzeczy musi się pojawić - mówił ogólnikowo przedstawiciel EA Sports.
Tym samym cztery zapowiedziane niedawno gry sportowe pokażą swoje prawdziwe oblicze na PlayStation 4 i Xbox One. W przypadku NBA Live 14, które powstaje wyłącznie z myślą o konsolach, nie robi to wielkiej różnicy, ale jak na całą sytuację mają patrzeć fani piłki nożnej, szykujący się do zakupu pecetowej wersji FIFA 14?
W tym miejscu możecie zobaczyć, jak się będzie prezentować i porównać z prezentacją Ignite powyżej.