O nowej grze Sida Meiera, która zasili portfolio wydawcy Take-Two, pisał Wall Street Journal. Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami realia Ace Patrol będą związane z konfliktem zbrojnym lat 1914-1918, zaś sama rozgrywka skupi się na taktycznych pojedynkach latających maszyn. Główne zadanie gracza ma polegać na stworzeniu eskadry myśliwców z epoki i umiejętnym dowodzeniu jednostkami w trakcie podniebnych starć.
Meier w rozmowie z WSJ przyznał, że jego zdaniem rynek gier mobilnych staje się coraz bardziej dojrzały, zaś fani jego twórczości nie powinni się obawiać zupełnie nowego podejścia przy tworzeniu Ace Patrol. Filozofia projektowania gier Sida Meiera pozostaje niezmieniona, gdyż urządzenia z iOS i Androidem są dla niego środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Podstawowa różnica między opracowywaniem tytułu na smartfony/tablety a pecety jest według Meiera taka, że do Ace Patrol zasiada o wiele mniejszy zespół, który nie musi się skupiać na skomplikowanej oprawie graficznej.
Take-Two nie poinformowało jeszcze o tym, czy Ace Patrol będzie dystrybuowane za darmo, ale wydawca podkreślił, że jest bardzo elastyczny w kwestii modelu biznesowego dla tego tytułu. Ryzyko związane z wydaniem Ace Patrol jest według firmy minimalne, dlatego rozdawanie jej za darmo i późniejsze pobieranie opłat za dodatkowe misje i przedmioty jak najbardziej wchodzi w rachubę.