Znana nazwa kryła w sobie grę z modelem płatności free to play i mikro-transakcjami. Shenmue City było dziełem studia Ys Net i powstawało pod ścisłym nadzorem producenta serii znanej z Dreamcasta (później również Xboksa), Yu Suzukiego. Gra dla Mobage rozpoczęła i zakończyła swój żywot w Japonii, mimo że pierwotnie planowano również wydanie na Zachodzie.
Kultowa seria przygód Ryo, pomimo licznych nagród i dowodów uznania ze strony recenzentów, ma wyjątkowe trudności z osiągnięciem sukcesu komercyjnego. Pierwsza część Shenmue pojawiła się na konsoli Sega Dreamcast w 1999 r., Shenmue II dwa lata później (również na Xboksa), jednak gracze wciąż nie mogą się doczekać kontynuacji cyklu. Yu Suzuki zapowiadał, że perypetie Ryo są pomyślane jako trylogia, więc tym bardziej rozbudzone nadzieje nie gasną pomimo upływu lat.
Komercyjna porażka Shenmue City, jakkolwiek była to zaledwie poboczna produkcja, z pewnością nie pomoże twórcom i potencjalnym wydawcom w podjęciu decyzji o kontynuowaniu głównej serii. Nadzieja jest jednak ciągle żywa i liczymy, że Shenmue, gra niezmiernie ważna w historii elektronicznej rozrywki (o czym niedawno pisaliśmy), w końcu doczeka się godnego zakończenia.