Jak podkreśla Shigeru Miyamoto, tryb wieloosobowy ma kontrastować z otwartością gier z serii Super Mario Galaxy i tych tytułów z uniwersum, które wykorzystują mechanikę dwuwymiarowych gier platformowych. W ten sposób, jak ma nadzieję Miyamoto, Super Mario 3D World będzie w stanie trafić do szerszej publiczności. Pomimo tego uspokaja on, że Maria spodziewać się jeszcze możemy w tytułach nastawionych raczej na rozgrywkę jednoosobową.
Mamy wciąż oczywiście całą serię Galaxy i jest prawdopodobne, że w przyszłości wrócimy do niej ponownie. W tej chwili chodziło nam przede wszystkim o to, by trójwymiarowy tytuł Mario zyskał jak najszerszą publikę.
Pan Miyamoto zauważa również, że seria ma naprawdę długą historię jeśli idzie o wieloosobowy tryb gry. Już pierwsze Super Mario Bros. angażowało wszak dwóch graczy. Grali oni co prawda na zmianę, ale jak wielu z nas pamięta emocje, które towarzyszyły czekaniu na swoją kolej – czyż nie stanowiło to w pewien sposób o sile tego tytułu? Symultaniczny tryb multiplayer pojawił się już w New Super Mario Bros. na Wii. Była to jednak dwuwymiarowa gra platformowa, a jak podkreśla pan Miyamoto, studio chciało stworzyć podobną grę w środowisku w pełnych trzech wymiarach. Co jednak z trybem jednoosobowym?
Jeśli idzie o tryb dla jednego gracza, gry z uniwersum Mario mają jeszcze wiele możliwości na jego rozwinięcie. Najprawdopodobniej jeszcze więc do nich wrócimy.
Nie obiecano nam co prawda nic konkretnego, ale miło pomyśleć o nowej odsłonie z serii Galaxy.