Różnorodność bohaterów = jakość ?
Podczas jednego z paneli dyskusyjnych na PAX Prime pisarze pracujący przy projektach gier mówili o tym, co dać może różnorodność dopracowanych postaci. Przede wszystkim, jak twierdzą, łączy się ona z różnymi punktami widzenia, co skutkuje z kolei we wciągających i dobrze skonstruowanych historiach.
Panel dyskusyjny, zatytułowany Wszystko, co wiemy, jest seksistowskie. Co teraz? (Everything we know is sexist. What now?), zgromadził twórców, którzy współpracowali przy tworzeniu między innymi takich gier jak Guild Wars 2, Gears of War, czy Murdered: Soul Suspect. Mówili oni na temat tego, jak wiele dobrze przemyślani i zróżnicowani bohaterowie są w stanie dać opowiadanej historii. Dodatkowo uważają, iż jeśli kontynuować będzie obsadzanie w roli głównego bohatera białego heteroseksualnego mężczyzny, gracze w końcu się znudzą.
Brak zróżnicowania bohaterów, poza oczywistymi kwestiami takimi jak konsekwencje społeczne i niesprawiedliwość, skutkuje również w braku rozwoju wyobraźni twórczej i kreatywności, co podkreślał John Sutherland, pisarz z VidGameStory. Matthew Moore z ArenaNet w pełni zgodził się z tym twierdzeniem. Dodał jeszcze, że przecież nie chcielibyśmy wciąż i wciąż wracać do tego samego. A właśnie to będzie się działo, jeśli twórcy wciąż skupiać się będą na tropach. A przecież tak wiele oryginalnych i nigdy nie opowiedzianych wcześniej historii leży na wyciągnięcie ręki.
Wybranie kobiety lub bohatera LGBT [a Q? - przyp. IES] otwiera zupełnie nowe możliwości na opowiedzenie historii, które dotychczas się nie pojawiały. To zupełnie świeże punkty widzenia, które jeszcze nie pojawiły się w tej branży - mówiła Anna Megill z Airtight Games.
Zdaniem twórców o wiele ważniejsza dla zawartości gier jest jej zdolność do zapewniania nowych doświadczeń i punktów widzenia niż zachowywanie politycznej poprawności. Sugerują oni innym, by zawsze wykonywali ćwiczenia, w których zmieniają płcie swych bohaterów – jak wtedy działać będzie historia? Powinni oni również zastanawiać się nad postaciami, które stworzyli na potrzeby historii – czy wszyscy z nich muszą być biali? Czy każdy koniecznie jest heteroseksualistą?
Z ciekawości sami możecie przecież pomyśleć na ten temat - zmieńcie płeć bohaterów/rek swoich ulubionych gier i zastanówcie się, jakie miałoby to konsekwencje dla historii, które opowiadają.
Goodgame Empire - udowodnij, że jesteś prawdziwym strategiem