Ronja: Córka Zbójnika

Ronja: Córka Zbójnika

Michał Zacharzewski
14.10.2004 22:32

Ronja: Córka Zbójnika

Jesienią 2001 roku firma CD Projekt postanowiła podbić serca najmłodszych użytkowników komputerów wyrzucając na rynek kilka gier opowiadających o losach ich ulubieńców. O ile jednak "Zima Muminków" czy "Pippi Pończoszanka" większych trudności dzieciom nie powinny sprawić, to z Ronją: Córką Zbójnika jest już nieco 'gorzej'. Gra, choć niewątpliwie wciągająca, zawiera kilka scen, przez które przebrnąć nie jest łatwo nawet dorosłemu. I stąd wzięła się niniejsza solucja! Mam nadzieję, że dzięki niej razem przypomnijmy Ronji, jak poznała Birka i co się później stało. Stoisz na podwórzu zamku Mattisa. Porozmawiaj ze swoimi rodzicami. Udaj się na prawo. Przystaw drabinę do muru i wdrap się na nią. Staniesz na krawędzi Diabelskiej Czeluści, która rozdzieliła zamek Mattisa na dwie części. Wróć na podwórze. Wejdź do zamku przez lewą bramę. Jesteś w kuchni. Podnieś drewnianą klatkę na szczury (leży na ziemi), a także krzesiwo (takie małe, szare, leżące na podmurówce po prawej stronie sali) i krzemień (jest pomiędzy wejściem a kotłem). Połącz krzesiwo z krzemieniem. Otrzymasz zestaw małego pirotechnika. Na stoliku ktoś położył nóż. Chwyć go. Skaleczysz się, lecz dobra Lovis przyłoży ci do rany torfowiec. Ból błyskawicznie zniknie. Udaj się do sali po lewej stronie komnaty. Mały Klippen i Labbas siedzą w jadalni na stole i grają. Porozmawiaj z nimi o leśnych straszydłach. Spod paleniska weź hubkę. Idź dalej w lewo. Jesteś w komnacie Lovis. Zamień z nią kilka słów i zabierz leżący na łóżku rzemień. Wejdź po schodach do pokoju Łysego Pera - biedaczek zdrzemnął się - po czym wdrap się jeszcze wyżej. W wieży znajdziesz szkatułkę, a w niej klucz. Weź go. W pokoju Łysego Pera otwórz kufer i wygrzeb z niego mapę. Dzięki niej będziesz mogła szybciej podróżować. Wróć do jadalni i wyjdź na podwórze. Po lewej stronie zamku Mattisa znajdziesz bramę prowadzącą do lasu. Udaj się tam. Zwiedź dokładnie las. Nieopodal polany odnajdziesz powaloną brzózkę. Podnieś ją, a odsłoni się nowa ścieżka. Tuż obok jeziorka zaatakują Cię szaruchy. Aby się ich pozbyć, rzucaj szyszkami. Po rozprawieniu się z nimi weź z głazu kawałek torfowca. Gdy dotrzesz w okolice rzeki, wskocz na kamień po lewej stronie. Skacząc po kolejnych skieruj się w prawo. Uważaj przy tym, by nie stać za długo na kamieniach mokrych, bo wpadniesz do wody. Po chwili dotrzesz do zakrętu. Spróbuj dostać się na głaz po lewej stronie rzeki. Wyjdź na brzeg i wejdź na górę. Staniesz przed jaskinią, niestety wejście do niej blokuje głaz. Wróć na zamek. Udaj się do Diabelskiej Czeluści. Spotkasz tam Birka, syna Borki. Po krótkiej rozmowie chłopak tak niefortunnie skoczy, że spadnie do przepaści. Stań za kamieniem i rzuć mu rzemień. Wciągnij go na górę. Wkrótce później zamek będzie się trząsł od krzyków Mattisa i Borki. W jadalni porozmawiaj z Mattisem. Dowiedz się, kim są rozbójnicy. Poproś Łysego Pera o otworzenie klapy do lochów. Pod kocioł wsuń hubkę i podpal ją krzesiwem. Udaj się do lasu. Nad jeziorkiem spotkasz Birka polującego na liski. Porozmawiaj z nim. Zaatakują was mgłowce. Szybko daj synowi Borki drugi koniec rzemienia, dzięki czemu wydostaniesz go z opresji.

ZIMA Zjedź na nartach aż na sam dół. Tylko uważaj na głazy i drzewa! Twoja noga utknie w domku słodkich pupiszonków. Pomoże ci Birk. Zaprzyjaźnicie się. Wróć na zamek. Przez jadalnię przedostań się do kuchni. Pojawi się tam Łysy Per i zgasi pochodnię w wiadrze z wodą. Weź ją. Zapal pod kotłem. Zejdź do piwnicy. Weź marchewkę ze stolika i ser z półki. Ten drugi wrzuć do drewnianej klatki. Pchnij deski stojące w kącie pod ścianą, a odsłoni się wejście do podziemi. To prawdziwy labirynt! Na szczęście pod właściwym przejściem pochodnia na chwilę przygasa! W ten sposób dotrzesz do komnaty z gruzowiskiem. Spróbuj podnieść jeden z kamieni. Wówczas tuż za zwałką dostrzeżesz Birka. Porozmawiaj z nim. Dowiesz się, że w twierdzy Borki panuje głód. Usłyszysz czyjeś kroki. Wróć do piwnicy, gdzie buszuje Łysy Per. Powiedz mu, że się znudziłaś odśnieżaniem i chcesz pograć w kości. Wyjdziecie, nim Per zdoła zabrać swój kawałek chleba. Po chwili zabawy przy stole powiedz, że masz już dość. Gdy staruszek ułoży się do snu, zejdź na dół. Lovis poprosi cię o pomoc w wyrzuceniu zbójców na dwór, na kąpiel. Porozmawiaj z tymi, co siedzą w kuchni. Odmówią. Udaj się do kuchni. Klatkę z serem ustaw przy mysiej dziurze nieopodal zejścia do piwnicy. Zbiegnij do dół. Weź chleb i zanieś go Birkowi. Uczesz go. Wróć do kuchni. Wyjmij szczura z klatki i udaj się do jadalni. Rzuć szczura na stół. Przerażeni zbójcy rzucą jedzenie i w panice wybiegną na podwórze. Wyjdź za nimi. Dwóch drągali karmi konia. Podejdź do nich, daj zwierzęciu marchew i powiedz, że ty nim się zajmiesz. Chwilę później rozpocznie się doroczna kąpiel. Rzucaj śnieżkami w biegających nago zbójców. Gdy wszystkich zbijesz, Lovis zaprosi was na rosół.WIOSNA Spotkasz się z Birkiem nad jeziorem. Spędzicie miło dzień. Wieczorem okaże się, że Mattis schwytał chłopaka i zamierza trzymać go w więzieniu, dopóki Borka nie wyniesie się z zamku. Jednym skokiem sprawisz, że ojciec wyrzeknie się Ciebie, zaś Birk wróci do rodziny. Porozmawiaj z Łysym Perem. Idź do lasu. Na doskonale znanej polance spotkasz Birka. Porozmawiaj z nim. Udajcie się na szczyt. Powiedz Birkowi, że trzeba odnaleźć miejsce na ognisko. Poproś go, by pomógł ci odsunąć kamień zasłaniający wejście do groty. Z jaskini wyskoczą szaruchy. Przegnacie je rzucając szyszkami. Pamiętaj, że drzewie łazi pupiszonek, który trafiony zrzuca na ziemię sporo szyszek. Wejdź do groty. Na palenisku połóż hubkę i podpal ją. Nad rzeką znajdziesz rozciągniętą na kijach siatkę. Zastaw ją tuż obok dwóch kamieni po lewej stronie. Idź do źródełka. Nieopodal strumyka, po prawej stronie, znajdziesz niewielki garnuszek. Napełnij go wodą. Wróć nad rzekę. W sieci znajdziesz łososia. Weź go i zanieś do jaskini. Upiecz rybę w ognisku. Smacznego!LATO Wyjdź z groty i porozmawiaj z Małym Klippenem. Dostaniesz chleb od Lovis. Rozbójnik poprosi cię, byś wróciła do domu. Na polance spotkasz dzikie konie. Do rany ciężarnej klaczy przyłóż torfowiec. Możesz się przejechać na grzbiecie jej przyjaciół! Udaj się nad rzekę. Wskocz na kamień. Birk, niezdara, wpadnie do wody. Skacząc po kamieniach i unikając wietrzydła przedostań się na prawo, do znanej już góry. Tam znajdziesz Birka, całego, lecz mokrego. Przed grotą zastaniesz Lovis. Porozmawiaj z nią. Podobno Mattis za Tobą tęskni! Udaj się do źródełka. Zobaczysz płaczącego Mattisa. Przytul się do niego!BĘDZIECIE ŻYĆ DŁUGO, SZCZĘŚLIWIE I STADNIE!

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)