Riot Games wesprze dzieci z Ukrainy w Warszawie. Oferują naukę i granie w gry

Riot Games we współpracy z devils.one oraz szkołą Materynka wystartował z pilotażowym programem "Nauka i integracja poprzez granie", skierowanym do dzieci i młodzieży z ukraińskich rodzin. Program wykorzystuje elementy takie, jak gry, grafika i sport, aby pomóc najmłodszym z ukraińskich rodzin uchodźczych w Polsce znaleźć swoje miejsce w nowym domu.

Riot Games wesprze dzieci z Ukrainy w Warszawie. Oferują naukę i granie w gry
Arkadiusz Stando

Inicjatorami akcji są dwaj polscy pracownicy Riot Games, Wiktor Cegła oraz Grzegorz Szabla, którzy doskonale wiedzą jak bardzo gry potrafią łączyć ludzi niezależnie od wieku, języka i narodowości. Setki tysięcy dzieci, które musiały przerwać edukację na Ukrainie, wrócą do szkoły we wrześniu 2022 roku, gdy w Polsce rozpocznie się nowy rok szkolny. Większość z tych dzieci nie będzie gotowa, by wrócić do nauki w szkole w nowym kraju, jeśli nie będzie znać języka.

Chcieliśmy stworzyć warunki zapewniające współpracę, bezpieczeństwo, kreatywność i inspirację w nadziei, że pozwoli to tym dzieciakom zintegrować się w nowym środowisku i nauczyć się porozumiewać w lokalnym języku w jak najbardziej przyjazny sposób ― powiedział Wiktor Cegła, Manager, Publishing - Eastern Europe, Riot Games.

Mamy nadzieję, że przez cztery dni w tygodniu uczniowie będą mieli okazję zająć się czymś ciekawym, robić to, co kochają i nie myśleć zbyt wiele o tragicznych zdarzeniach, które ostatnio wydarzyły się w ich życiu ― dodał Grzegorz Szabla, Senior Brand Manager Eastern Europe, Riot Games.

Aby uruchomić ten program, Riot nawiązał współpracę z dwoma lokalnymi partnerami. Marka Devils.one jest organizacją esportową i gamingową, która specjalizuje się w organizowaniu obozów gamingowych i przeprowadzaniu programów edukacyjnych dla młodzieży. Odpowiada ona za egzekucję projektu, w tym za dostarczenie specjalistycznej kadry, realizację zajęć dydaktycznych i logistykę.

Szkoła Materynka to z kolei warszawska szkoła dla dzieci i młodzieży z rodzin ukraińskich, które wyemigrowały do Polski. Program wykorzystuje uniwersum Riot do tworzenia zabawnych i nasyconych wiedzą lekcji, poczynając od nauki polskiego po warsztaty z cosplayu i grafiki oraz oferując uczniom okazję do nawiązywania znajomości poprzez grę w League of Legends. Ponadto, w programie uczestniczyć będą uczniowie polscy (Stowarzyszenie DRZEWKO oraz Warszawska Bursa nr. 4) i ukraińscy — ci przebywający w Polsce od długiego czasu — aby stworzyć prawdziwie integracyjne środowisko dla wszystkich uczestników.

W celu przeprowadzenia zajęć z gamingu na profesjonalnym poziomie, uczestnicy mają dostęp do Esports Performance Center - jednego z najbardziej nowoczesnych i rozwiniętych obiektów w Europie, w którym trenują znane organizacje z tego regionu, a także do przestrzeni gamingowej na Uczelni Wyższej Szkoły Kultury Fizycznej i Turystyki w Pruszkowie.

To najnowsza z inicjatyw Riot w ramach wspierania obywateli Ukrainy. W marcu dochody ze sprzedaży przepustek bojowych w grach VALORANT, Legends of Runeterra, Teamfight Tactics i Wild Rift, a także skórek z nowej pszczelej serii w League of Legends, zostały przekazane na wsparcie humanitarne w Europie Wschodniej. Graczom udało się zebrać sumę 5,4 mln USD, która została rozdysponowana w równych częściach pomiędzy trzy organizacje non-profit.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.