Rezerwowe Psy 2

Rezerwowe Psy 2

Michał Zacharzewski
21.04.2004 00:59

Rezerwowe Psy 2

Może i była to kontrowersyjna gra, może rzeczywiście reprezentowała sobą żenujący poziom, a ilością siarczystych przekleństw, rasistowskich bądź antykatolickich podtekstów oraz scenek prezentujących mechaniczny seks biła na głowę wszystko, co do tej pory oczy gracza widziały. Nawet krążące po giełdach filmy pornograficzne, realizowane przez członków mafii rosyjskiej, sympatyzujących z Ku-Klux-Klanem... Ale cóż z tego? Nikt przecież nie powie, że Rezerwowe Psy nie zdobyły fanów! Gra sprzedała się znakomicie (także poza granicami Polski), a drewniana skrzynka, w jakiej ją oferowano, przeszła do historii polskiego rynku! Po prostu wśród graczy istniało i zawsze będzie istnieć zapotrzebowanie na tego typu produkcje! I właśnie dla nich panowie z Nekrosoftu pracują już nad Rezerwowymi Psami 2. Tytuł eksportowy produkcji to Rabid Dogs 2, co tłumaczy się jako 'Wściekłe Psy 2' (przy czym debiut Quentina Tarantino, 'Wściekłe psy' właśnie, zwał się z angielska 'Reservoir Dogs'). Brzmi to może niezbyt oryginalnie, ale i Rezerwowe Psy 2 nie mają być grą oryginalną. Jej autorzy podróżują wytartymi ścieżkami prowokacji, przemocy i seksu, aktualizując jedynie oprawę graficzną oraz zestaw misji. Nie oznacza to jednak, że zmian nie będzie. Przykładowo, w odróżnieniu od wydanego niedawno The Troma Project, w Rezerwowych Psach 2 nie pojawi się przestarzały silnik rodem z oryginału. Nowy engine zaoferuje co prawda identyczny, izometryczny widok z prerenderowaną grafiką 2D, jednak wszelkie tła będą znacznie bardziej szczegółowe i realistyczne. Wyższa rozdzielczość, ładne tekstury oraz bardziej naturalna paleta kolorów (tj. mniej pstrokacizny) zbliżą ową produkcję do cenionych Commandosów, a zarazem sprawią, że już na wstępie nie odrzuci ona od ekranu. To dość istotna wiadomość, gdyż już pierwsza część Rezerwowych psów ganiona była za techniczny archaizm. Również i sama rozgrywka nie ulegnie większym zmianom, a jednocześnie wniesie nieco świeżości w sprawdzony świat znany z pierwszej części gry. Gracz nadal stać ma na czele doborowego oddziału zabijaków. Płatni mordercy, narkomani, oszuści, najemnicy i byli komandosi za niewielką sumę zgodzą się wziąć udział w zaplanowanych przez niego misjach, polegających na zabiciu nielojalnych polityków, światków koronnych tudzież zwykłych bandytów, porwaniu dzieci / matek / żon / kochanek, demolowaniu biur tudzież kradzieżach. Wydarzenia te, pokazane z całą brutalnością (wrzaski, przekleństwa, masa krwi), polano oczywiście bardzo czarnym humorem, przypominającym ten z filmów Tarantino. Właśnie dlatego przez ekran przewijają się postacie znany z czołówek gazet, z kina, gier komputerowych, branży muzycznej czy świata polityki. Każdy z nich staje się obiektem kpin i często bardzo płytkich, ale za to śmiesznych żartów. Sama rozgrywka również przypomina oryginał. Działania prowadzone są w trybie turowym, tak samo jak w słynnym Jagged Alliance 2, postacie zabijaków stale rozwijają się - niczym w grach cRPG, zaś scenariusz posiada rozbudowaną fabułę. Wydarzenia z początku zabawy mogą w związku z tym wpłynąć na te na samym końcu zabawy, a pozornie nieznaczące fakty odbić się po jakimś czasie czkawką. Wśród innych zalet gry wymienia się rozbudowane portrety psychologiczne postaci, kilkadziesiąt rodzajów broni, możliwość jazdy kilkoma rodzajami pojazdów i poszerzona sztuczną inteligencję. Wydaje się więc, że Rezerwowe Psy 2 mogą być jednym z mocniejszych punktów początku 2003 roku, przynajmniej jeśli chodzi o rynek produktów rdzennie polskich.

Źródło artykułu:WP Gry
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)