Rekordowo wysokie koszty marketingu aplikacji mobilnych
Analitycy z Fiksu wzięli na warsztat kwestię kosztów pozyskiwania lojalnych klientów na rynku aplikacji mobilnych. Jak wynika z badań, współcześni producenci aplikacji na urządzenia z Androidem i iOS-em znajdują się w wyjątkowo trudnej sytuacji, gdyż w lipcu trafienie z nowym produktem do klienta było najbardziej kosztowne w okresie od grudnia 2012 roku.
źródło: http://www.fiksu.com/resources/fiksu-indexes#analysisPowyższy wykres przedstawia ilość pobrań 200 najpopularniejszych darmowych aplikacji na iPhone'a w Stanach Zjednoczonych. Lipiec nie był pod tym względem rekordowym miesiącem (5,8 milionów pobrań w stosunku do rekordowego stycznia - 6,1 milionów), jednak koszt "sprzedania" między innymi gry jednej osobie był w tym czasie najwyższy od końca zeszłego roku, co widać na drugim wykresie.
źródło: http://www.fiksu.com/resources/fiksu-indexes#analysisPozyskanie lojalnego klienta w zeszłym miesiącu kosztowało producentów aplikacji około 1,8 dolara. Czyli o 13 centów więcej od najdroższego marketingowo grudnia 2012 roku. Fiksu zauważa, że jest to związane z dwoma podstawowymi kwestiami. Po pierwsze, odnotowuje się wzrost zainteresowania mobilną platformą reklamową Facebooka, której wykorzystanie w naturalny sposób zwiększa koszty. Po drugie, zmiany wprowadzone w pozycjonowaniu aplikacji w rankingach popularności App Store są nastawione na faworyzowanie najbardziej znanych tytułów. Przez to twórcy nieznanych aplikacji z dużym potencjałem komercyjnym muszą wydawać jeszcze większe pieniądze na promocję, niż w poprzednich miesiącach.
Jak nietrudno zgadnąć, popularność aplikacji typu free to play nie ułatwia zadania początkującym producentom i wydawcom, którzy muszą dostarczyć nie tylko atrakcyjny produkt, ale również liczyć się z największymi na przestrzeni kilku miesięcy kosztami w obrębie marketingu. Zainteresowanych pełną analizą Fiksu odsyłam tutaj.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu