Rekordowo wysokie koszty marketingu aplikacji mobilnych

Analitycy z Fiksu wzięli na warsztat kwestię kosztów pozyskiwania lojalnych klientów na rynku aplikacji mobilnych. Jak wynika z badań, współcześni producenci aplikacji na urządzenia z Androidem i iOS-em znajdują się w wyjątkowo trudnej sytuacji, gdyż w lipcu trafienie z nowym produktem do klienta było najbardziej kosztowne w okresie od grudnia 2012 roku.

Jakub Zagalski

źródło: http://www.fiksu.com/resources/fiksu-indexes#analysisPowyższy wykres przedstawia ilość pobrań 200 najpopularniejszych darmowych aplikacji na iPhone'a w Stanach Zjednoczonych. Lipiec nie był pod tym względem rekordowym miesiącem (5,8 milionów pobrań w stosunku do rekordowego stycznia - 6,1 milionów), jednak koszt "sprzedania" między innymi gry jednej osobie był w tym czasie najwyższy od końca zeszłego roku, co widać na drugim wykresie.

źródło: http://www.fiksu.com/resources/fiksu-indexes#analysisPozyskanie lojalnego klienta w zeszłym miesiącu kosztowało producentów aplikacji około 1,8 dolara. Czyli o 13 centów więcej od najdroższego marketingowo grudnia 2012 roku. Fiksu zauważa, że jest to związane z dwoma podstawowymi kwestiami. Po pierwsze, odnotowuje się wzrost zainteresowania mobilną platformą reklamową Facebooka, której wykorzystanie w naturalny sposób zwiększa koszty. Po drugie, zmiany wprowadzone w pozycjonowaniu aplikacji w rankingach popularności App Store są nastawione na faworyzowanie najbardziej znanych tytułów. Przez to twórcy nieznanych aplikacji z dużym potencjałem komercyjnym muszą wydawać jeszcze większe pieniądze na promocję, niż w poprzednich miesiącach.

Jak nietrudno zgadnąć, popularność aplikacji typu free to play nie ułatwia zadania początkującym producentom i wydawcom, którzy muszą dostarczyć nie tylko atrakcyjny produkt, ale również liczyć się z największymi na przestrzeni kilku miesięcy kosztami w obrębie marketingu. Zainteresowanych pełną analizą Fiksu odsyłam tutaj.Na Ryby - sprawdź, czy da zrobić się dobrą grę o wędkowaniu

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀