REDmod do Cyberpunk 2077. Teraz łatwo zmodyfikujesz cały świat
CD Projekt wprowadza modowanie na wyższy poziom. Na początku tego tygodnia deweloper udostępnił oficjalny zestaw narzędzi nazwany REDmod, które pozwalają użytkownikom łatwiej tworzyć nową zawartość do gry Cyberpunk 2077.
Modyfikacja ciała, broni czy pojazdów to jeden z nieodłącznych elementów świata przedstawionego w Cyberpunku 2077. A teraz gracze mogą oficjalnie zmodować samą grę. CD Projekt udostępnił darmowe narzędzie do modowania o nazwie REDmod. Można je pobrać z oficjalnej strony gry.
"Właśnie uruchomiliśmy nasz nowy projekt o nazwie REDmod – darmowy zestaw narzędzi do Cyberpunka 2077, które dodaje zintegrowaną obsługę instalacji i ładowania modów do gry. Zapewnia również oficjalne narzędzie, które pomoże Ci używać, modyfikować i tworzyć własne doświadczenia w świecie Cyberpunka 2077, w tym niestandardowe dźwięki, animacje, skrypty i nie tylko" – informuje CD Projekt.
Deweloper określa ten dodatek jako zawartość do pobrania po premierze gry. Oprócz tego, że REDmod ma pomóc graczom w tworzeniu własnej zawartości, powinien również ułatwić instalację innych modów. Zamiast instalować lub usuwać mody bezpośrednio z folderów gry, gracze będą mogli włączać lub wyłączać je poprzez REDmod, o ile mod jest z nim kompatybilny.
CD Projekt udostępnił REDmod
Podczas gdy REDmod ułatwi pracę twórcom i graczom, nie oznacza to, że Cyberpunk 2077 nie będzie wspierał starszych modów. Według strony CD Projekt, gracze nadal mogą instalować mody i uruchamiać je poprzez folder Archive, ale nie będą one pokazywane w launcherze REDmod – chyba że zostaną zaktualizowane.
"Poniżej znajdziesz REDmod – darmowe DLC do Cyberpunka 2077, które zapewnia zintegrowane wsparcie w instalacji i wczytywaniu modów do gry. To oficjalne narzędzie, które pomoże ci modyfikować świat Cyberpunka 2077 oraz tworzyć w nim własne elementy, w tym dźwięki, animacje, skrypty i nie tylko. Aby zapewnić zgodność z grą, REDmod będzie aktualizowany wraz z nią" – czytamy w komunikacie.
CD Projekt podkreśla w swoim poście, że REDmod jest przeznaczony wyłącznie dla fanów i nie powinien być wykorzystywany w komercyjny sposób. Oznacza to, że modderzy nie powinni sprzedawać swoich prac. Firma przypomina również graczom, że nadal obowiązuje ich umowa licencyjna gry, co oznacza, że w modach należy unikać obraźliwych i nielegalnych treści.
Konrad Siwik, dziennikarz Polygamii