Quake 2 w przeglądarce
Wykorzystując najnowsze technologie sieciowe, HTML5 i WebGL, programiści pracujący w środowisku Google Web Toolkit (GWT) znaleźli sposób na uruchomienie Quake'a 2 w przeglądarce internetowej.
07.04.2010 | aktual.: 07.04.2010 15:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Joel Webber, Ray Cromwell i Stefan Haustein postanowili sprawdzić czy w środowisku GWT uda się uruchomić produkcję id Software. Użyto do tego silnika Jake2, który jest przepisanym na język Javy silnikiem z drugiego Quake'a.
Panom udało się w końcu rozegrać sieciowy pojedynek i to z całkiem niezłym wynikiem jeśli chodzi o klatki na sekundę (fps). Webber na laptopie z zainstalowanym Linuksem osiągnął wynik 60 fps.
Cromwell powiedział, że ta technologia nie zastąpi na pewno tradycyjnie wydawanych nowszych gier, ale pozwoli by szeroki wachlarz starszych produkcji dotarł do użytkowników za pomocą przeglądarki. Wystarczyłoby wysłać koledze link z grą, aby bez instalacji dodatkowych modułów mógł się przyłączyć do naszej rozgrywki.